Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2007

Τα χιόνια ήρθαν νωρίτερα

Το κρύο και οι πρόσφατες ισχυρές χιονοπτώσεις έβαλαν στο... ράφι τους φόβους για τις συνέπειες από την άνοδο της θερμοκρασίας στον πλανήτη. Έπειτα από μια σεζόν (2006-07) κατά την οποία το χιόνι ήταν ελάχιστο, τα ευρωπαϊκά χιονοδρομικά κέντρα απολαμβάνουν τώρα χιονοπτώσεις- ρεκόρ για τον μήνα Νοέμβριο.

Μερικά εξ αυτών στην Ελβετία και την Αυστρία άνοιξαν φέτος πρόωρα. Οι τελευταίες χιονοπτώσεις προσέφεραν μεγάλη ανακούφιση. Ώς και ένα μέτρο χιόνι έπεσε σε χιονοδρομικά κέντρα στη Βόρεια Ελβετία. Το Λεχ, το πολυτελές αυστριακό χιονοδρομικό κέντρο, είχε αναγκαστεί τον περασμένο Δεκέμβριο να αναβάλει επανειλημμένα την έναρξη της σεζόν, επειδή δεν είχε πέσει χιόνι και οι θερμοκρασίες ήταν πολύ υψηλές για να στρωθεί τεχνητό με μηχανήματα. Τώρα το χιόνι στο Λεχ φτάνει ήδη τα 120 εκατοστά. Το Κιτσμπίελ, και πάλι στην Αυστρία, άνοιξε φέτος έξι εβδομάδες νωρίτερα απ΄ ό,τι ήταν προγραμματισμένο, ενώ πέρυσι είχε τον πιο θερμό Νοέμβριο στα χρονικά. «Πιστεύουμε τώρα πως η περασμένη σεζόν ήταν απλώς μια ανωμαλία», λέει στους «Τάιμς» του Λονδίνου η Λίζα Χολμ του αυστριακού Γραφείου Τουρισμού. «Αν επαναλαμβανόταν για δεύτερη χρονιά, θα ήταν καταστροφικό, καθώς ο κόσμος θα πίστευε ότι δεν θα χιονίσει ξανά. Αλλά όλο αυτό το πρόσφατο χιόνι είναι φανταστικό, είμαστε κατενθουσιασμένοι». Δυστυχώς, όμως, οι ειδικοί λένε πως οι χιονοπτώσεις αυτές όχι μόνο δεν σηματοδοτούν μια μακροπρόθεσμη επιστροφή στην ομαλότητα, αλλά δεν εγγυώνται ούτε καν για φέτος ότι η σεζόν θα είναι καλή για σκι. Επισημαίνουν πως η άνοδος της θερμοκρασίας του πλανήτη έχει ήδη προχωρήσει πολύ.

Το αυστριακό Κεντρικό Ινστιτούτο Μετεωρολογίας και Γεωδυναμικής δεν έχει αλλάξει την άποψή του ότι οι Άλπεις έχουν εισέλθει στη θερμότερη περίοδο των τελευταίων 1.300 ετών, απειλώντας τον βιοπορισμό χιλιάδων επαγγελματιών σε εκατοντάδες χιονοδρομικά κέντρα. Στην Ελβετία, το Ομοσπονδιακό Γραφείο Μετεωρολογίας θα δώσει αυτή την εβδομάδα στη δημοσιότητα την πρόβλεψή του για τους ερχόμενους τρεις μήνες, όμως η πρόβλεψη για τον τρέχοντα μήνα ήδη μοιάζει ενθαρρυντική.
Ο Ελβετός μετεωρολόγος Ζακ Αμπίλ είναι πολύ επιφυλακτικός όσον αφορά το αν ο καιρός δείχνει πως επιστρέψαμε σε κάποιου είδους ομαλότητα μετά τον ασυνήθιστα θερμό περυσινό χειμώνα. «Οι χιονοπτώσεις της περασμένης εβδομάδας ήταν σίγουρα αρκετά ακραίες. Δεν έχουμε καταγράψει παρόμοιο φαινόμενο στο παρελθόν, τουλάχιστον στα μεσαία υψόμετρα. Μέχρι στιγμής, ο φετινός χειμώνας δεν δείχνει ότι θα είναι μια επανάληψη του περυσινού», τονίζει ο Ελβετός μετεωρολόγος.

Πηγή: tanea

Αύξηση της κίνησης στα αεροδρόμια της Β. Ελλάδος

Περισσότεροι κατά περίπου 338 χιλιάδες (ποσοστό 8,7%) ήταν οι Έλληνες και ξένοι επιβάτες, που ταξίδεψαν στο εννιάμηνο του 2007 μέσω των πέντε μεγαλύτερων αερολιμένων της Μακεδονίας και της Θράκης. Συγκεκριμένα, τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Αλεξανδρούπολης, Καστοριάς και Κοζάνης υποδέχτηκαν συνολικά στο εννιάμηνο πάνω από 3,841 εκατ. επιβάτες, έναντι 3,503 εκατ. πέρυσι.

Σύμφωνα με επεξεργασία που πραγματοποίησε το ΑΠΕ-ΜΠΕ στα στατιστικά στοιχεία του Δελτίου Περιφερειακής Οικονομικής Συγκυρίας της Τραπέζης της Ελλάδος (με πηγή την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας-ΥΠΑ), από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης πέρασαν στο εννιάμηνο περίπου 3,302 εκατ. επιβάτες, έναντι 3,013 εκατ. στο αντίστοιχο διάστημα του 2006. Η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση επιβατικής κίνησης του εννιαμήνου κατεγράφη στη Θεσσαλονίκη τον μήνα Μάρτιο (23,3%, σε σχέση με πέρυσι) και ακολούθησαν ο Ιούλιος (11,6%) και ο Σεπτέμβριος (11,5%).

Η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της Καβάλας έφτασε στα 300.600 άτομα, έναντι 276.100 στο αντίστοιχο περσινό διάστημα (στο σύνολο του 2006 οι επιβάτες ανήλθαν σε 320.900). Ο Μάρτιος αποδείχθηκε στην περίπτωση της Καβάλας ως ο πιο άσχημος μήνας του εννιαμήνου, αφού η κίνηση μειώθηκε κατά 2,9%, ενώ, στον αντίποδα, σημαντικά αυξημένος ήταν ο αριθμός των ταξιδιωτών τον Μάιο (+17,5%).

Μέσω του αεροδρομίου της Αλεξανδρούπολης ταξίδεψαν στο εννιάμηνο 233.411 άτομα, έναντι 207.154 στο αντίστοιχο περσινό διάστημα και 277.004 στο σύνολο του 2006. Η μεγαλύτερη κάμψη στην επιβατική κίνηση σημειώθηκε το Μάρτιο (-24%), ενώ οι καλύτεροι μήνες του 11μήνου ήταν ο Απρίλιος (+30,4%) και ο Μάιος (+21,8%).

Σε 2.729 και 2.034 αντίστοιχα, ανήλθαν οι επιβάτες που υποδέχτηκαν στο εννιάμηνο τα αεροδρόμια της Καστοριάς και της Κοζάνης, μέσω των οποίων είχαν ταξιδέψει στο αντίστοιχο περσινό διάστημα περίπου 4.250 και 3.130 επιβάτες, αντίστοιχα. Στην περίπτωση της Καστοριάς, ο χειρότερος μήνας ήταν ο Φεβρουάριος (-54,7%), ενώ στην Κοζάνη ο Μάρτιος (-52,6%).

Πηγή: e-tipos

Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2007

Εντείνεται ο ανταγωνισμός στον Ελληνικό Ουρανό

Στο "κόκκινο" ο ανταγωνισμός στους ελληνικούς ουρανούς, καθώς άλλη μία εταιρεία χαμηλού κόστους συμπεριλαμβάνεται στη λίστα του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος». Όπως ανακοίνωσε, χθες, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, μία νέα ισπανική εταιρεία χαμηλού κόστους, η clickair, ξεκινά νέο δρομολόγιο Αθήνα - Βαρκελώνη με τρεις εβδομαδιαίες πτήσεις. Η πτήση διαρκεί 3 ώρες περίπου και γίνεται με αεροσκάφος Airbus Α-320.
Όσο για την τιμή του εισητηρίου, αν είστε οργανωτικοί και το φροντίσετε από νωρίς θα πετάξετε με 70 ευρώ παρακαλώ.
Φύγαμε για Ισπανία λέω εγώ !!!!

Πωλείται «Ιπτάμενος Δίσκος»

Ένα φουτουριστικό σπίτι της δεκαετίας του 1960 που μοιάζει με ιπτάμενο δίσκο βγάζει σε δημοπρασία ο οίκος Κρίστις την επόμενη εβδομάδα. Πρόκειται για ένα από πιο γνωστά αρχιτεκτονικά έργα με τίτλο «Futuro house», που δημιούργησε ο Φιλανδός αρχιτέκτονας, Μάττι Σουούρονεν την περίοδο 1964 - 1968. Το σπίτι χαρακτηρίζεται από τα οβάλ παράθυρα, την αεροπορικού τύπου πόρτα, ενώ θυμίζει έντονα την κλασσική ταινία επιστημονικής φαντασίας «Barbarella».Το σπίτι σχεδιάστηκε προκειμένου να μπορεί να μεταφερθεί με ελικόπτερο και να είναι αρκετά φθηνό για μαζική παραγωγή. Το Fututo παρουσιάστηκε για πρώτη φορά σε μία έκθεση στο Λονδίνο το 1968. Ο οίκος Κρίστις υπολογίζει την τιμή πώλησης περίπου στα 150.000 - 200.000 ευρώ.

Πηγή: kathimerini.gr

Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2007

Τεράστια οικολογική καταστροφή στην Μαύρη Θάλασσα λόγω κακοκαιρίας

Την χειρότερη οικολογική καταστροφή των τελευταίων δεκαετιών στην Μαύρη Θάλασσα, επεφύλαξε η κακοκαιρία. Προκλήθηκαν δεκατρία ναυάγια με αποτέλεσμα να διαρρεύσουν χιλιάδες τόνοι πετρελαίου στη θάλασσα. Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της Ρωσίας, οι συνέπειες είναι ανυπολόγιστες ενώ θα περάσουν χρόνια έως ότου καθαριστεί ο πυθμένας της. Πάνω από 30 χιλιάδες πουλιά πέθαναν κατά μήκος των ρωσικών ακτών λόγω της πετρελαιοκηλίδας που έχει μολύνει τη Μαύρη Θάλασσα.

Στα στενά του Κέρτς, καταφύγιο για τη μοναδική φώκια της Μαύρης Θάλασσας, τα δελφίνια αλλά και τα πέντε από τα 26 είδη ψαριών που έχουν επιβιώσει από τα βιομηχανικά απόβλητα χύθηκαν δύο χιλιάδες τόνοι μαζούτ, αλλά και εξίμιση χιλιάδες τόνοι θειάφι, υλικό εξίσου βαρύ, και αδιάλυτο στο νερό.

"Η ζημιά είναι τόσο μεγάλη που δε μπορούμε να την εκτιμήσουμε. Φαίνεται ότι πρόκειται για τεράστια οικολογική καταστροφή", δήλωσε ο Αλεξάντερ Τάτσχοβ, κυβερνήτης της περιοχής Κρασνοντάρ η οποία υπέστη την οικολογική καταστροφή.

Πηγή: ΕΡΤ

Τρίτη 13 Νοεμβρίου 2007

Ολυμπιακή... δύο ταχυτήτων

Με εξοπλισμό... εκστρατείας πετούν τα αεροσκάφη που έχουν νοικιάσει οι Ολυμπιακές Αερογραμμές από την ισπανική εταιρεία Hola, γεγονός που έχει δημιουργήσει στόλο δύο ταχυτήτων στον εθνικό αερομεταφορέα.
Το θέμα οφείλεται στη διαφορετική πολιτική των Ισπανών σχετικά με τη συντήρηση των αεροπλάνων και την αντικατάσταση προβληματικών εξαρτημάτων. Σε μια προσπάθεια να μειώσουν τα κόστη λειτουργίας χρησιμοποιούν εκτενώς την οδηγία MEL (Minimum Equipment List, Κατάλογος Ελάχιστου Εξοπλισμού), που είναι εγκεκριμένη από τις αρμόδιες αρχές και επιτρέπει την πτήση αεροπλάνων με μικροπροβλήματα. Πρόβλημα ασφαλείας στις πτήσεις, λένε οι εργαζόμενοι στην Ολυμπιακή, δεν τίθεται. Ωστόσο η πρακτική των Ισπανών είναι εντελώς διαφορετική από εκείνη της εταιρείας.

Πηγή: Ελευθεροτυπία

Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2007

Ηλιακό αεροπλάνο κατασκευάζεται από Ελβετούς

Με το άνοιγμα των φτερών του να φτάνει τα 61 μέτρα, όσο δηλαδή και ενός Airbus Α-340 και με ένα σύστημα πτερυγίων συνολικής επιφανείας 250 τετραγωνικών μέτρων επενδυμένων με φωτοβολταϊκές επιφάνειες, ένα ηλιακό αεροπλάνο που κατασκευάζεται από Ελβετούς, θα πραγματοποιήσει την πρώτη επανδρωμένη πτήση του το φθινόπωρο του 2008.

Το Solar Impulse, που ζυγίζει 1,5 τόνο, θα ανυψωθεί στον αέρα με τη βοήθεια δύο ηλεκτροκινητήρων των 15 kW. Το πρωτότυπο αυτό αεροσκάφος είναι πνευματικό τέκνο του Μπερτράν Πικάρ (εγγονού του Ογκύστ Πικάρ, δημιουργού του βαθυσκάφους), ο οποίος το αναπτύσσει με τη σύμπραξη της Ομοσπονδιακής Πολυτεχνικής Σχολής της Λοζάνης.

Πτήση 36 ωρών

Η ολοκλήρωση του ηλιακού αεροσκάφους συντελείται αυτή την περίοδο στη βόρεια Ελβετία και, εάν η δοκιμαστική του πτήση ολοκληρωθεί με επιτυχία, το επόμενο βήμα θα είναι να πραγματοποιήσει μια πτήση διάρκειας 36 ωρών το 2009 με πιλότο τον Μπ. Πικάρ, που το 1999 μαζί με τον Μπ. Τζόουνς έκαναν το γύρο της Γης με αερόστατο χωρίς καμία στάση καλύπτοντας απόσταση 42.810 χλμ. μέσα σε 19 ημέρες.

Οπως δήλωσε ο Πικάρ, τα πρώτα μέτρα της πτήσης ακριβώς επάνω από το αεροδιάδρομο θα σηματοδοτήσουν τη «στιγμή της αλήθειας» μετά από σχεδόν δύο χρόνια προσομοιώσεων σε υπολογιστές. Μια από τις μεγάλες προκλήσεις για την πτήση του ηλιακού αεροσκάφους είναι το πώς θα αποθηκεύσει αρκετή ενέργεια από το φωτοβολταϊκό του σύστημα, προκειμένου να συνεχίσει την πτήση του και κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Δυσκολίες
Αν και ανάλογες πτήσεις έχουν πραγματοποιηθεί δίχως χειριστές, οι δυσκολίες μεγαλώνουν όταν προστεθεί το μέγεθος και το βάρος ενός πιλότου εν πτήση. Το πρόγραμμα, κόστους 70 εκατ. ευρώ, αποσκοπεί στην επανάληψη του άθλου Τσαρλς Λίντμπεργκ που το 1927 πραγματοποίησε την πρώτη ατομική υπερατλαντική πτήση.

Περίπου 150 ειδικοί από έξι χώρες συμμετέχουν στο σχεδιασμό του ηλιακού αεροσκάφους, το οποίο αναμένεται για να σπάσει νέο ρεκόρ στην αεροδυναμική, τα συστήματα ελέγχου, την ενεργειακή απόδοση τα υλικά και τη δομή τους.

Το Solar Impulse είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να έχει αυτονομία πτήσης τεσσάρων ή πέντε ημερών με ταχύτητα 100 χιλιομέτρων την ώρα, ταξιδεύοντας σε ύψος ως 12.000 μέτρων την ημέρα για να εκμεταλλεύεται την ηλιακή ακτινοβολία και 3.000 έως 4.000 μέτρων τη νύχτα.

Πηγή: Ημερησία

Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2007

Ξεκαθάρισε το τοπίο η Google

Τους τελευταίους μήνες κυκλοφορούσαν έντονες φήμες στο Διαδίκτυο περί των «κινητών» σχεδίων της Google. Σύμφωνα με τις φήμες αυτές, ο αμερικανικός κολοσσός προσανατολιζόταν προς τη δημιουργία κινητού τηλεφώνου. Τελικά ο ίδιος ο chief executive της Google, ο Eric Schmidt, επιβεβαίωσε εν μέρει τα διαδικτυακά κουτσομπολιά μιλώντας για την είσοδο της εταιρίας στο χώρο της κινητής τηλεφωνίας.

Τα μελλοντικά σχέδια της Google, λοιπόν, δεν συμπεριλαμβάνουν τη δημιουργία τηλεφωνικής συσκευής. Αυτό το έργο μπορούν κάλλιστα να το επιτελέσουν άλλες – πιο εξειδικευμένες – εταιρίες, όπως η Motorola, η Samsung, η HTC και η LG Electronics, με τις οποίες έχει ήδη έρθει σε συμφωνία. Αντιθέτως, η Google Inc θα προσφέρει λογισμικό (ονόματι Android) το οποίο θα είναι «ανοιχτό», δίνοντας την ευκαιρία σε κατασκευαστές και προγραμματιστές να κάνουν διάφορες προσαρμογές ή ακόμη και να δημιουργούν τις δικές τους εφαρμογές.

Πολλές από τις βασικές παροχές της Google, όπως τα Gmail, οι χάρτες και το YouTube, εννοείται πως θα προσφέρονται ενσωματωμένες στα κινητά αυτά, ενώ τα νέα κινητά με το software της Google, θα εμφανιστούν περίπου στο δεύτερο εξάμηνο του 2008.


Πηγή: e-tipos

Η LAN από τη Χιλή παραγγέλνει στην Boeing αεροπλάνα ύψους 5 δις δολ.

Η αμερικανική εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών "Boeing" ανακοίνωσε ότι η χιλιανή αεροπορική εταιρεία LAN της παράγγειλε 26 αεροσκάφη "Dreamliner" 787, και επιπλέον 6 με λίζινγκ, καθώς και τέσσερα Β777, από τα οποία τα δυο με λίζινγκ, μια παραγγελία ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε τιμές καταλόγου.

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη παραγγελία αεροσκαφών 787 στη Λατινική Αμερική μέχρι σήμερα.

Συνολικά η LAN θα λάβει 32 αεροσκάφη Β787 και τέσσερα Β777.

Πηγή: ΑΠΕ

Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2007

Οι Bloggers του Greekmeteo στηρίζουν την πρωτοβουλία των Streetpanthers

Οι streetpanthers ξεκίνησαν από τη Θεσσαλονίκη στα τέλη του 2006. Κοινή διαπίστωση όλων ήταν ότι η ζωή των πεζών στην πόλη είχε φτάσει στο απροχώρητο. Έτσι, αποφασίσαν ότι:

- Δεν αρκούσε να τσατιζόμαστε βλέποντας τους παράνομα παρκαρισμένους πάνω σε πεζοδρόμια, διαβάσεις και πεζόδρομους.

- Δεν αρκούσε να φοβόμαστε όταν μας κυνηγούσαν τα μηχανάκια ακόμα και πάνω στα πεζοδρόμια.

- Δεν αρκούσε να κοιτάζουμε ανήμποροι όταν αυτοκίνητα και μηχανές έκαναν σιγά-σιγά κατάληψη στο μοναδικό χώρο περιπάτου, το πλακόστρωτο της νέας παραλίας.

Δεν αρκούμασταν να περιμένουμε πότε η πολιτεία –το κράτος, ο δήμος, η αστυνομία– θα ξυπνούσαν. Καταλάβαμε πως με τα "θα-θα" θα φτάναμε να γεράσουμε και ακόμα θα περιμέναμε τα πράγματα να διορθωθούν. Έπρεπε να κάνουμε κάτι.

Ο ακτιβισμός έχει το κόστος του. Τίποτα δεν αλλάζει αν δεν συγκρουστούμε με τα κατεστημένα: τον τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς μας (καβάλα πάν’ στην εκκλησιά, καβάλα περπατάνε), το βόλεμά μας (να κάνω εγώ τη δουλειά μου κι ας πάνε στο διά*** όλοι οι άλλοι), την αδιαφορία μας (εγώ θα σώσω τον κόσμο;)

Γι’ αυτό αναλάβαμε δράση. Τέρμα η ανοχή και τα παρακάλια. Όποιος δεν συμμορφώνεται, να πληρώνει το τίμημα επιτόπου. Μπορεί να ακούγεται σαν “να παίρνουμε το νόμο στα χέρια μας” αλλά επιτέλους κάποιος πρέπει να αντιδράσει. Και μην ξεχνάτε: οι παράνομοι έκαναν πρώτοι την αρχή!

Οι streetpanthers έχουν κυκλοφορήσει το παραπάνω αυτοκόλητο με το συμπαθητικό γαιδαράκο, το οποίο πωλείται σε συγκεκριμένα σημεία και από το ιντερνετ ώστε κάθε φορά που βλέπεται κάποιον που έχει παρκάρει σαν "γάιδαρος" να του κολλάτε ένα στο αυτοκίνητο!

www.streetpanthers.gr

Παρασκευή 2 Νοεμβρίου 2007

«Όχι σεξ» στις καμπίνες του Α380 λέει η Singapore Airlines

Σε μία ασυνήθιστη δημόσια έκκληση προς τους επιβάτες του Airbus A380 προχώρησε η Singapore Airlines, ζητώντας τους να αποφύγουν τις ερωτικές επαφές στις σουίτες που διαθέτει το μεγαλύτερο επιβατικό τζετ του κόσμου εξαιτίας έλλειψης ηχομόνωσης...

Η πρώτη θέση διαθέτει 12 υπερπολυτελείς σουίτες με διπλό κρεβάτι και τα πιθανά ...επακόλουθα ανάγκασαν τον πρώτο αερομεταφορέα που εκτελεί πτήσεις με το A380 να καταφύγει σε δημόσια έκκληση προς το επιβατικό κοινό να αποφύγει τις σεξουαλικές επαφές για να μην θιγούν συνεπιβάτες ή το πλήρωμα.

Πηγή: in.gr