Σάββατο 31 Μαΐου 2008

Αεροπορικό δυστύχημα στην Ονδούρα

Ένα επιβατικό αεροπλάνο από το Σαλβαδόρ ξέφυγε την Παρασκευή από τον ολισθηρό, λόγω της βροχής, διάδρομο προσγείωσης στο αεροδρόμιο της Τεγκουσιγκάλπα στην Ονδούρα, σκοτώνοντας πέντε ανθρώπους και τραυματίζοντας 38, καθώς βρέθηκε σε ένα δρόμο και προσέκρουσε σε αυτοκίνητα και ένα κτίριο.

Το Airbus 320 της αεροπορικής εταιρίας TACAS, που προερχόταν από το Σαν Σαλβαδόρ με 135 επιβάτες και πλήρωμα, έσπασε σε τρία κομμάτια και μετά το ατύχημα, που συνέβη σε συνθήκες πυκνής βροχής και ομίχλης, σημειώθηκε διαρροή καυσίμων.

Το αεροσκάφος είχε κάνει κύκλους πολλές φορές πάνω από το αεροδρόμιο προτού επιχειρήσει να πλησιάσει σε πυκνή ομίχλη, δήλωσε στην τηλεόραση της Ονδούρας ο επιζών Μάριο Καστίγιο. Διένυσε πορεία ζιγκ-ζιγκ πέρα από το διάδρομο, που είχε πλημμυρίσει από τη βροχή εξαιτίας τροπικής καταιγίδας, και προσέκρουσε σε μερικά αυτοκίνητα.

Οι αρχές έκλεισαν το αεροδρόμιο και μετέφεραν τις εμπορικές πτήσεις σε στρατιωτικό αεροδρόμιο, ενώ δεν ανέφεραν τι προκάλεσε το ατύχημα, ωστόσο ο Μπόρις Φερέρα, αξιωματούχος στην αρχή πολιτικής αεροπορίας της Ονδούρας, δήλωσε πως υπήρχε αρκετός χώρος για την προσγείωση του αεροσκάφους.

"Το αεροσκάφος προσγειώθηκε στο διάδρομο και προσπάθησε να φρενάρει αλλά φαίνεται πως η βροχή και η υγρασία το έκαναν να γλιστρήσει", δήλωσε αξιωματούχος ασφαλείας του αεροδρομίου, αυτόπτης μάρτυρας του ατυχήματος.

Η αεροπορική εταιρία TACA ανέφερε σε δήλωσή της πως το αεροσκάφος μετέφερε 124 επιβάτες και 11 μέλη πληρώματος. Τοπικός διευθυντής της TACA δήλωσε νωρίτερα πως στο αεροπλάνο επέβαιναν 142 άνθρωποι.

Πηγή: e-tipos

Πέμπτη 29 Μαΐου 2008

Αναστάτωση με πτήση των Ολυμπιακών Αερογραμμών

Αναστάτωση με την πτήση 412 Νέα Υόρκη - Αθήνα των Ολυμπιακών Αερογραμμών με 270 επιβάτες. Λίγα λεπτά πριν από την απογείωση, ελληνοαμερικανίδα επιβάτις τηλεφώνησε στο σύζυγό της, σερίφη στη Φλόριντα, και του είπε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά με την πτήση, με αποτέλεσμα εκείνος να κινητοποιήσει την αμερικανική υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Σε συναγερμό τέθηκαν οι αρχές ασφάλειας πτήσεων σε Ελλάδα, Ευρώπη και Αμερική και το αεροπλάνο βρέθηκε σε στενή παρακολούθηση καθ' όλη της διάρκεια του ταξιδιού.

Τελικά προσγειώθηκε χωρίς προβλήματα στο Ελευθέριος Βενιζέλος, λίγο πριν τις 9 το πρωί της Τετάρτης, ενώ η επιβάτις και η κόρη της ανακρίνονται από την Αστυνομία.

Πηγή: Alpha TV

Παραλίγο θα κατέρριπταν το αεροπλάνο του Μπλερ

Ισραηλινά μαχητικά παραλίγο θα κατέρριπταν το ιδιωτικό αεροσκάφος στο οποίο επέβαινε ο Τόνυ Μπλερ επιστρέφοντας από το Σινά στη Βηθλεέμ.

Μόλις το αεροπλάνο του Μπλερ μπήκε στον εναέριο χώρο του Ισραήλ οι ελεγκτές προσπάθησαν μάταια να επικοινωνήσουν με το πιλοτήριο και εστάλησαν μαχητικά για να κάνουν την αρχική αναγνώριση που προηγείται της κατάρριψης.

Η επικοινωνία αποκαταστάθηκε μετά τη διόρθωση μιας βλάβης και έτσι αποφεύχθηκε το χειρότερο, ενώ όπως έγινε γνωστό ο πρώην πρωθυπουργός της Βρετανίας δε γνώριζε το εξελισσόμενο δράμα και πληροφορήθηκε τα πάντα αργότερα από τους δημοσιογράφους.

Πηγή: Πρώτο Θέμα

Τετάρτη 28 Μαΐου 2008

Η ΟΑ έχασε «χρυσή» πτήση στο Λονδίνο

Με αφορμή τις πολλές και αδικαιολόγητες ακυρώσεις δρομολογίων και την αδιαφορία των υπευθύνων της στις συστάσεις και τις προειδοποιήσεις των Αρχών των βρετανικών αεροδρομίων, οι Ολυμπιακές Αερογραμμές έχασαν το «χρυσό» και περιζήτητο «σλοτ» (χρονοθυρίδα απο-προσγείωσης) της πτήσης 272 στο αεροδρόμιο Γκάτγουικ του Λονδίνου. Και το αδικαιολόγητο από την πλευρά των υπευθύνων της ελληνικής εταιρείας είναι ότι άφησαν να χαθεί αυτό το σλοτ χωρίς να το εκμεταλλευτούν εμπορικά.

Μπορούσαν, εάν δεν τους ενδιέφερε, να το πουλήσουν για 12-14 εκατομμύρια ευρώ. Αυτή είναι η τιμή σήμερα για τα «σλοτ» στα αεροδρόμια της περιοχής του Λονδίνου. Οι ακυρώσεις δρομολογίων της πτήσης 272 ξεπέρασαν το ποσοστό 20% μέσα σε έναν χρόνο και όταν μια εταιρεία ξεπεράσει αυτό το ποσοστό χάνει το αντίστοιχο σλοτ.

Με την απώλεια της πτήσης 272 οι Ολυμπιακές Αερογραμμές χάνουν ένα κομμάτι της μεγάλης αγοράς του Λονδίνου, τη στιγμή που η Aegean Airlines εγκαινίασε δύο πτήσεις την ημέρα στο αεροδρόμιο του Στάνστεντ στο Λονδίνο.

Πηγή: Εθνος

Φονική συντριβή ρωσικού αεροσκάφους

Νεκροί είναι όλοι οι άνθρωποι του πληρώματος του ρωσικού μεταγωγικού αεροσκάφους, που συνετρίβη τη Δευτέρα κοντά στο Τσελιάμπινσκ των Ουραλίων, όπως ανακοίνωσε το ρωσικό υπουργείο αντιμετώπισης εκτάκτων περιστατικών.

Ένας εκ των εκπροσώπων του υπουργείου, διευκρίνισε ότι στο αεροπλάνο επέβαιναν εννέα άνθρωποι και είναι όλοι τους νεκροί, ενώ διευκρίνισε ότι έχουν ανασυρθεί μέχρι στιγμής οι σοροί οκτώ ατόμων.

Το ρωσικό μεταγωγικό αεροσκάφος τύπου Αντόνοφ 12 της εταιρείας Moskoviya κατέπεσε, κοντά στο αεροδρόμιο της περιοχής Τσελιάμπινσκ.

Προς το παρόν, όπως έγινε γνωστό, δεν έχουν ακόμα διευκρινιστεί τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος.

Πηγή: daynews

Τετάρτη 21 Μαΐου 2008

Απευθείας πτήση Innsbruck (Αυστρία) - Καλαμάτα

Ο μεγαλύτερος διοργανωτής ταξιδίων του Τυρόλου Αυστρίας Ideal Tours, επεκτείνει το πρόγραμμά του εγκαινιάζοντας τη γραμμή Innsbruck - Καλαμάτα.
Την Παρασκευή 16 Μαίου 2008, σε συνέντευξη τύπου στο Innsbruck, σε συνεργασία με τον ΕΟΤ Αυστρίας, επ΄ευκαιρία των 30 ετών από την ίδρυση της Ideal, επισημάνθηκε η ανοδική πορεία της εταιρείας, η οποία επικεντρώνει το καλοκαιρινό της πρόγραμμα σε ελληνικούς προορισμούς όπως Κεφαλλονιά, Λευκάδα- Ήπειρο και τη νέα γραμμή Innsbruck – Καλαμάτα.
Πρόκειται για τον πρώτο διοργανωτή ταξιδίων της Αυστρίας που περιλαμβάνει στο πρόγραμμα του τη νότιο Πελοπόννησο, γεγονός που συμβάλλει στην αύξηση των τουριστών προς τη χώρα μας και υπογραμμίζει το συνεχώς αυξανόμενο ενδιαφέρον των Αυστριακών για την Ελλάδα, όπως τόνισαν οι εκπρόσωποι του ΕΟΤ Αυστρίας κ. Παναγιώτης Σκορδάς και κ. Ιωάννης Ραφαλιάς.
Η σύνδεση Innsbruck – Καλαμάτα ξεκίνησε στις 18 Μαίου και πραγματοποιείται κάθε Κυριακή με αεροσκάφος της Austrian Arrows (Austrian Airlines Group).
H δυτική Αυστρία συνδέεται απ΄ευθείας πλέον με 8 συνολικά ελληνικούς προορισμούς (Καλαμάτα, Κεφαλλονιά, Λευκάδα-Ήπειρο, Κρήτη, Κέρκυρα, Ρόδο, Κώ και Νάξο).
«Εξελισσόμαστε όλο και περισσότερο σε ειδικό για την Ελλάδα Tour Operator» τόνισε στη διάρκεια της συνέντευξης τύπου η Δ/ντρια της Ideal Tours Susanne Neuhauser, επισημαίνοντας το αυξανόμενο ενδιαφέρον των Αυστριακών για ελληνικούς προορισμούς και ιδιαίτερα για νέους και αυθεντικούς όπως την Καλαμάτα (νότιο Πελοπόννησο).
Για τους Τυρολέζους (Δυτική Αυστρία) η Ελλάδα έρχεται πρώτη στις προτιμήσεις, λαμβάνοντας, όπως χαρακτηριστικά ελέχθη, το χρυσό μετάλλιο, ενώ ακολουθούν Ιταλία, Κροατία, Αίγυπτος και Τουρκία.
Ο εκπρόσωπος της Austrian Arrows Harald Huber, επεσήμανε τη σημασία της νέας αεροπορικής σύνδεσης Innsbruck – Καλαμάτας, καθώς πρόκειται για τη μοναδική πτήση από αυστριακό αεροδρόμιο προς τη νότιο Πελοπόννησο, «μιά ακόμη περιοχή αυθεντικής Ελλάδας, προστίθεται στο πρόγραμμα μας» τόνισε.
Ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι η Ideal Tours, λόγω του μεγάλου ενδιαφέροντος, εξετάζει το ενδεχόμενο συνεργασίας της με άλλους αυστριακούς διοργανωτές για την επέκταση του προγράμματος προς νότιο Πελοπόννησο (αεροδρόμιο Καλαμάτας) με σύνδεση και από τη Βιέννη το προσεχές έτος.
Η επιτυχημένη πορεία των κρατήσεων για την αεροπορική σύνδεση Αυστρίας – νοτίου Πελοποννήσου, οφείλεται στην άρτια παρουσία της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μεσσηνίας και ιδιωτικών τουριστικών φορέων της περιοχής στις τουριστικές εκθέσεις Βιέννης και Innsbruck, στην ενεργή δραστηριοποίηση τους με φιλοξενίες αποστολών δημοσιογράφων και πρακτόρων και στην άψογη συνεργασία με το Γραφείο του ΕΟΤ Αυστρίας.

Πηγή: Traveltimes

Νικητιάδης προς Χατζηδάκη: Σταματήστε την απαξίωση του Αεροδρομίου της Κω

Τριτοκοσμική κατάσταση επικρατεί στο αεροδρόμιο της Κω, ενός εκ των σημαντικότερων τουριστικών προορισμών της Ελλάδας, με ιδιαιτέρως μεγάλη κίνηση αεροσκαφών και επιβατών καταγγέλλει ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Νικητιάδης με ερώτηση που κατέθεσε προς τον Υπουργό Μεταφορών.

Ο Δωδεκανήσιος βουλευτής επισημαίνει ότι το αεροδρόμιο αντιμετωπίζει πολλά και χρόνια προβλήματα τόσο στο επίπεδο της επαρκούς στελέχωσης όσο και στο επίπεδο των υλικοτεχνικών υποδομών.

Τονίζει ιδιαιτέρως ότι κατά την θερινή περίοδο υπάρχει γεωμετρική αύξηση του τουρισμού με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται η λειτουργία του αεροδρομίου. Επιπροσθέτως τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια αυξητική τάση της κίνησης των αεροσκαφών και του επιβατικού κοινού.

Η ΥΠΑ λειτουργεί με τα 2/3 του προσωπικού που προβλεπόταν το 1993 και 70 άτομα λιγότερα από τις σημερινές ανάγκες.

Η κάλυψη των αναγκών γίνεται με υπερπροσπάθεια του προσωπικού και σε βάρος των εργασιακών του δικαιωμάτων γεγονός που εκτός των άλλων εγκυμονεί κινδύνους για την ασφάλεια των πτήσεων.

Η αναμονή των επιβατών υπερβαίνει κάθε χρονικό όριο αντοχής και ανοχής ενώ ο σχηματισμός ουρών από εκατοντάδες επιβάτες είναι σύνηθες φαινόμενο.

Επισημαίνει ότι η επικρατούσα κατάσταση μαζί με τα συνεπακόλουθα προβλήματα που προκαλούνται και ευκόλως διαπιστώνονται από όλους τους επιβάτες ή επισκέπτες του αεροδρομίου της Κω, παραπέμπουν σε τριτοκοσμικές χώρες και όχι σε χώρα μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο Δωδεκανήσιος βουλευτής καταγγέλλει ταυτοχρόνως ότι συνιστά έγκλημα κατά της εθνικής μας οικονομίας η εγκατάλειψη υπηρεσιών και υποδομών που εμπλέκονται αμέσως με τον τουρισμό, ο οποίος αποτελεί σημαντικότατη πηγή εσόδων για την χώρα μας και ζητά από τον Υπουργό Μεταφορών την λήψη άμεσων μέτρων και στρατηγικό σχέδιο για την βελτίωση και επέκταση του αεροδρομίου ώστε να ανταποκρίνεται πλήρως τόσο στις σημερινές όσο και στις μελλοντικές ανάγκες.

Πηγή: Aegean Times

Σάββατο 17 Μαΐου 2008

Ελβετός - Σύγχρονος Ίκαρος

Μετά από προσπάθειες και προετοιμασίες πέντε χρόνων τελικά κατάφερε να πραγματοποιήσει το όνειρό του και να διασχίσει πετώντας τις Άλπεις ο Ελβετός Ιβ Ροσί.

Ο περίεργος κατασκευαστής που αυτοαποκαλείται «ο Τολμηρός», πήδηξε από ένα αεροπλάνο και πέταξε πάνω από την ελβετική πόλη Μπεξ.

Η πρωτότυπη εφεύρεση που κατασκεύαζε ο ίδιος πέντε χρόνια, του χάρισε μια μοναδική εμπειρία πτήσης διάρκειας πέντε λεπτών σε ύψος 2,348 μέτρων πάνω από την επιφάνεια της γης, κάνοντας ένα νέο ρεκόρ στις αυτόνομες πτήσεις με μηχανική υποστήριξη.

Ο σύγχρονος Ίκαρος εγκατέλειψε το αεροπλάνο ντυμένος με φόρμα σαν αυτές που φορούν οι οδηγοί αγώνων αυτοκινήτου και με μηχανικά φτερά οκτώ μέτρων πέταξε αγγίζοντας τα 300 χλμ την ώρα.

Τα φτερά κρύβουν το μυστικό της πτήσης καθώς σ’ αυτά υπάρχουν 4 μικρές μηχανές τζετ.

Ένα ελικόπτερο τον συνόδευε διαρκώς για να καταγράψει την πτήση και ένα αεροπλάνο μετρούσε την ταχύτητά του.

Ο Ροσί είναι πρώην πιλότος του ελβετικού στρατού και δύο αεροπορικών εταιρειών ενώ έχει μεγάλη εμπειρία στις συγκεκριμένες αυτόνομες πτήσεις.

Για κάθε ενδεχόμενο ο Ροσί ήταν εφοδιασμένος μ’ ένα αλεξίπτωτο το οποίο θα χρησιμοποιούσε σε περίπτωση βλάβης.

Πάντως το εγχείρημα δεν έγινε μόνον λόγω της τρέλας του Ελβετού αφού η εφεύρεση πρόκειται να πουληθεί σε τιμή μάλλον ακριβή, καθώς ο Ροσί και οι χορηγοί του έχουν ήδη επενδύσει στα «φτερά» 300.000 δολάρια.

Επόμενος στόχος του «Τολμηρού» θα είναι μια πτήση πάνω από τη Μάγχη και στη συνέχεια ακόμη μία πάνω από το Γκραν Κάνυον.


Πηγή: Protothema

Τετάρτη 14 Μαΐου 2008

Εταιρείες ασφαλείας στον έλεγχο επιβατών σε έξι μεγάλα αεροδρόμια

Σε εταιρείες σεκιούριτι θα περάσει από τον Ιούνιο η ευθύνη του ελέγχου των επιβατών, των αποσκευών και των χειραποσκευών και των εμπορευμάτων στα έξι μεγαλύτερα κρατικά αεροδρόμια, αυτά της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου, της Κερκύρας, της Ρόδου, των Χανίων και της Κω.

Οι δύο εταιρείες οι οποίες θα αναλάβουν το έργο θα προσφέρουν υπηρεσίες ασφαλείας για δύο χρόνια, με δυνατότητα παράτασης για άλλο ένα. Οι εργαζόμενοι στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αντιτίθενται στο μέτρο, επισημαίνοντας ότι: «Θα πρέπει να συσταθεί ειδική υπηρεσία φύλαξης αεροδρομίων από υπαλλήλους που δεν θα αλλάζουν συχνά, για λόγους ασφαλείας».

Οπως επισημάνθηκε χθες κατά τη διάρκεια παρουσίασης της θεματολογίας του «Διεθνούς Συνεδρίου Συστημάτων Ασφαλείας στις Μεταφορές», που θα πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα, για την επάνδρωση των υπηρεσιών στα συγκεκριμένα αεροδρόμια θα χρειαστεί να περάσουν από ειδική εκπαίδευση τουλάχιστον 600 άτομα, τα οποία πιστοποιούνται από τη Σχολή Πολιτικής Αεροπορίας της ΥΠΑ, το προσωπικό της οποίας παρείχε ως τώρα τις υπηρεσίες ασφαλείας στα περιφερειακά αεροδρόμια.

Πηγή: Εθνος

Μεθοδευμένο σχέδιο απαξίωσης των ΟΑ καταγγέλουν οι εργαζόμενοι

Για μεθοδευμένο σχέδιο απαξίωσης της Ολυμπιακής κατηγόρησαν την κυβέρνηση οι εργαζόμενοι του Ομίλου, οι οποίοι επεσήμαναν ότι η εταιρεία έχει αφεθεί στην τύχη της με μοναδικό ευνοημένο τον ανταγωνισμό.

Οι ίδιοι μάλιστα αποκάλυψαν χθες ότι η ΟΑ έχει χάσει έσοδα 30 εκατομμυρίων ευρώ μόνο από τα συμβόλαια συντήρησης αεροσκαφών, τα οποία θα μπορούσε να είχε υπογράψει η Τεχνική Βάση με αεροπορικές εταιρείες.

«Συγχαρητήρια στον κ. Χατζηδάκη, που κατάντησε τον εθνικό αερομεταφορέα ουραγό και στις πτήσεις εσωτερικού μόλις σε επτά μήνες» έδωσε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Πολιτικής Αεροπορίας, Μανώλης Πατέστος, ο οποίος προσέθεσε ότι: «Η Ολυμπιακή βρίσκεται στη χειρότερη κατάσταση των τελευταίων ετών έχοντας για πρώτη φορά λιγότερους επιβάτες στους κοινούς προορισμούς με την Aegean. Δεν πρόκειται για τυχαίο γεγονός αλλά για μεθοδευμένη προσπάθεια» κατέληξε.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασαν οι εργαζόμενοι, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου της Ενωσης Πτυχιούχων Τεχνικών Αεροσκαφών της ΟΑ, η εταιρεία έχει τεράστιες οικονομικές απώλειες, καθώς μόνο στο διάστημα από τον Φεβρουάριο ως και σήμερα έχει ακυρώσει 2.600 δρομολόγια εξαιτίας των ελλείψεων σε αεροσκάφη και προσωπικό και προσφάτως λόγω της διαμάχης μεταξύ αεροπλόων και διοίκησης της εταιρείας.

Βάσει των στοιχείων που παρουσιάστηκαν χθες, ενώ το 2001 η Ολυμπιακή κατείχε το 44% της κίνησης από το Αεροδρόμιο της Αθήνας, το ποσοστό της την περασμένη χρονιά έπεσε κάτω από το 35%, γεγονός το οποίο αποδίδεται από τους εργαζομένους σε μια σειρά λανθασμένων κινήσεων μεταξύ των οποίων και οι μισθώσεις αεροσκαφών της τελευταίας στιγμής μέχρι και πέρυσι: «Με τα χρήματα που δαπανήθηκαν για αυτού του είδους τις ενοικιάσεις, η εταιρεία θα μπορούσε να είχε αγοράσει ως και τέσσερα αεροπλάνα» επεσήμαναν οι τεχνικοί της ΟΑ.

Ταυτόχρονα οι εργαζόμενοι κατηγόρησαν την κυβέρνηση για τη μη προστασία των δικαιωμάτων των «Ολυμπιακών Αερογραμμών» στο Αεροδρόμιο της Αθήνας με την αποδοχή της τροποποίησης του χωροταξικού σχεδίου του «Ελευθέριος Βενιζέλος», με την οποία η Aegean πρόκειται να κατασκευάσει τεχνική βάση.

Πηγή: ethnos.gr

Τρίτη 13 Μαΐου 2008

Μιανμάρ: Το πρώτο αεροπλάνο των ΓΧΣ παραδίδει ανθρωπιστική βοήθεια

Μια εβδομάδα μετά το καταστροφικό χτύπημα του κυκλώνα Ναργκίς στο νοτιοδυτικό τμήμα της Μιανμάρ, το πρώτο μισθωμένο αεροπλάνο των ΓΧΣ έφθασε σήμερα το πρωί στη Γιανγκόν, μεταφέροντας 34 τόνους ιατρικών και λοιπών προμηθειών. Μετά τον τελωνειακό έλεγχο, όλες οι προμήθειες μεταφέρθηκαν στις αποθήκες της οργάνωσης στη Γιανγκόν.
Οι προμήθειες περιλαμβάνουν φάρμακα για διαρροΐκές ασθένειες και ελονοσία, έτοιμη θεραπευτική τροφή, πλαστικά καλύμματα, δοχεία νερού, αντλίες νερού και ένα φουσκωτό χωρητικότητας 8 ατόμων.
Τρία (3) ακόμη μισθωμένα αεροπλάνα κατευθύνονται στη χώρα από τη Φρανκφούρτη, το Οστέντε του Βελγίου και το Ντουμπάι και αναμένεται να φθάσουν στη Μιανμάρ σήμερα και αύριο, μεταφέροντας ακόμη 120 τόνους ανθρωπιστικής βοήθειας.Η ανθρωπιστική βοήθεια που έφθασε στη χώρα θα μεταφερθεί με φορτηγά στις πληγείσες περιοχές τις επόμενες ημέρες. Παρ’ όλα αυτά, οι ανάγκες του πληθυσμού είναι τόσο μεγάλες, ειδικά στο Δέλτα του Ιραγουάντι, σύμφωνα με την ανάλυση των ομάδων των ΓΧΣ, ώστε θα χρειαστούν πολλά ακόμη φορτία ανθρωπιστικής βοήθειας προκειμένου να αντιμετωπιστεί η κρίση.Αυτή τη στιγμή οι ΓΧΣ έχουν 100 εθελοντές στο Δέλτα και 10-20 ακόμη εθελοντές αναμένεται να φθάνουν καθημερινά στην περιοχή. Στις περιοχές του Τουαντέι (Twantey), Μπογκαλέι (Bogaley), Κουνγκγιανγκόν (Kungyangon), Παθέιν (Pathein (Bassein)), Χαΐγκγι (Haigyi) και Λαπούτα (Laputta), 15 ομάδες πραγματοποιούν ιατρικές επισκέψεις, διανέμουν τρόφιμα, πλαστικά καλύμματα, εργάζονται για την εξυγίανση νερού και τον καθαρισμό περιοχών όπου οι πληγέντες έχουν αναζητήσει καταφύγιο.
Σε μερικές περιοχές, οι αρχές έχουν επιβάλλει πολλούς περιορισμούς στις ομάδες των ΓΧΣ. Στην περιοχή του Μπογκαλέι, για παράδειγμα, η ομάδα των ΓΧΣ δεν κατάφερε να προσφέρει όση βοήθεια είχε τη δυνατότητα να προσφέρει ώστε να ανταποκριθεί στις τεράστιες ανάγκες για τρόφιμα και ιατρική περίθαλψη.
Πηγή: www.msf.gr

Πέμπτη 8 Μαΐου 2008

Ναύλα - πτήσεις και τρύπιες διαφημίσεις

Έρευνα της Ε.Ε. κατέδειξε ότι από 447 ιστοσελίδες αεροπορικών εταιρειών σε 15 χώρες, οι 226 περιείχαν παραπλανητικά στοιχεία σε σχέση με τις τιμές των εισιτηρίων.

Σε ασυναγώνιστες τιμές διατείνονται ότι πωλούν εισιτήρια οι αεροπορικές εταιρείες. Μόνο που όταν πας να κλείσεις θέση, διαπιστώνεις πως τέτοια εισιτήρια, είτε δεν υπάρχουν, είτε έχουν εξαντληθεί! Ο λόγος είναι απλός. Σε αυτά δεν περιλαμβάνονται οι φόροι και τα τέλη εξυπηρέτησης αεροδρομίων, οι επίναυλοι καυσίμων και άλλες καλά κρυμμένες δαπάνες που αναφέρονται στα ψιλά γράμματα των διαφημίσεων ή στην τελευταία σελίδα της κράτησης στο διαδίκτυο. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, η τελική τιμή είναι διπλάσια λόγω των φόρων και λοιπών χρεώσεων. Και πλέον, είτε διερευνάς κι άλλες εταιρείες που διαθέτουν τα ίδια δρομολόγια πριν δώσεις τον αριθμό της κάρτας σου για να κάνεις κράτηση, είτε συγκρίνεις το προϊόν που πωλεί η κάθε εταιρεία και την εξυπηρέτησή της χωρίς να ενδιαφέρεσαι για την τιμή. Είτε μετανιώνεις και πατάς cancel, μεταθέτοντας το ταξίδι για μια άλλη φορά...

Στις εξευτελιστικά χαμηλές τιμές που διαφημίζουν ορισμένες αεροπορικές εταιρείες για τους ναύλους τους, μπορεί να διατίθενται μόνο 2 ή 3 εισιτήρια. Τα οποία θα πάρουν κάποιοι τυχεροί που απλώς θα τύχει να κάνουν κλικ την κατάλληλη στιγμή, στιγμή που ουδείς γνωρίζει. Ουσιαστικά σε αυτές τις περιπτώσεις οι διαφημίσεις δεν είναι παρά ο κράχτης των εταιρειών για να πάρουν επιβατική κίνηση.

Στην τελευταία της έρευνα (τέλη Σεπτεμβρίου 2007 σε 15 χώρες μέλη) για τις παραπλανητικές διαφημίσεις και τις αθέμιτες πρακτικές στην ηλεκτρονική πώληση αεροπορικών εισιτηρίων, η Ε.Ε. διαπίστωσε ότι οι μισές ιστοσελίδες αεροπορικών εταιρειών (οι κυριότερες αεροπορικές εταιρείες των χωρών αυτών) και τουριστικών γραφείων που διερευνήθηκαν, περιείχαν παραπλανητικά στοιχεία σε σχέση με τις τιμές των εισιτηρίων, κυρίως στο πλαίσιο των διαφημίσεων των προσφορών τους. Συγκεκριμένα, ερευνήθηκαν 447 ιστοσελίδες, εκ των οποίων στις 226 βρέθηκαν ανακρίβειες και παραπλανητικά στοιχεία. Η συχνότερη πλάνη των εταιρειών είναι η αναφορά μιας δελεαστικής τιμής εισιτηρίου, στην οποία δεν περιλαμβάνονται οι φόροι αεροδρομίου ή οι άλλες πιθανές χρεώσεις (έξοδα φακέλου κ.λ.π.). Επιπλέον, οι αεροπορικές εταιρείες και τα ταξιδιωτικά γραφεία, τις περισσότερες φορές δεν διευκρινίζουν ότι οι προσφορές τους ισχύουν για περιορισμένο αριθμό εισιτηρίων, ούτε τη χρονική διάρκεια των μειωμένων τιμών που διαθέτουν, καθώς επίσης και την ακριβή διαδρομή, εάν δηλαδή αποτελείται από πτήσεις με ανταπόκριση. Τότε η Ε.Ε. έδωσε στις εταιρείες που παρανομούσαν προθεσμία τεσσάρων μηνών για να λάβουν διορθωτικά μέτρα, χωρίς να αποκαλύψει την ταυτότητά τους. Αναμένεται λίαν συντόμως η νέα έρευνα της Κομισιόν για τις τιμές των εισιτηρίων και σε περίπτωση που υπάρχουν εταιρείες που δεν συμμορφώθηκαν, είτε θα κλείσουν οι δικτυακοί τους τόποι, είτε θα τους επιβληθεί πρόστιμο.

Πηγή: Πολίτης

Τρίτη 6 Μαΐου 2008

Εξηγήσεις ζητά για το σκοπιανό αεροσκάφος η Ε.Ε.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ερευνά για το ζήτημα της απαγόρευσης από τις ελληνικές αρχές διέλευσης σκοπιανού αεροπλάνου από τον ελληνικό εναέριο χώρο.

Την ανακοίνωση αυτή έκανε χθες εκπρόσωπος Τύπου του αρμόδιου για τις μεταφορές επιτρόπου Ζακ Μπαρό, ο οποίος, αμφισβητώντας προφανώς την κοινοτική νομιμότητα αυτής της ενέργειας, είπε ότι οι υπηρεσίες της Κομισιόν έχουν ζητήσει σχετικές πληροφορίες από την Αθήνα.

Ως προς την ουσία του θέματος είπε ότι αμφισβητεί τη νομιμότητα της ελληνικής απαγόρευσης επικαλούμενος τη Συμφωνία του 2006 που έχει υπογράψει η Κομισιόν με τις χώρες των δυτικών Βαλκανίων για ελεύθερες και ανεμπόδιστες αεροπορικές μεταφορές.

Η χθεσινή δήλωση του εκπροσώπου του κ. Μπαρό προήλθε από καταγγελία της κυβέρνησης της ΠΓΔΜ προς την Επιτροπή ύστερα από την απαγόρευση υπερπτήσης του ελληνικού εδάφους την περασμένη εβδομάδα σε σκοπιανό αεροπλάνο της εταιρείας «Μακεδονικές Αερογραμμές» (ΜΑΤ) που κατευθυνόταν στο Κάιρο.

Ο ίδιος εκπρόσωπος αναφερόμενος σε πρόσφατη δήλωση του ΥΠΕΞ σύμφωνα με την οποία η Ελλάδα δεν έχει κυρώσει τη σχετική συμφωνία για τον Κοινό Ευρωπαϊκό Εναέριο Χώρο και άρα δεν δεσμεύεται να την εφαρμόσει, υποστήριξε ότι η συμφωνία αυτή έχει τεθεί σε ισχύ κι ας μην έχει κυρωθεί απ όλα τα κράτη-μέλη.

Στην επιστολή-καταγγελία της σκοπιανής κυβέρνησης προς την Κομισιόν και το Γιουροκοντρόλ, τον οργανισμό που ρυθμίζει την εναέρια κυκλοφορία στην Ευρώπη, επισημαίνεται μεταξύ άλλων ότι η απάντηση της ελληνικής ΥΠΑ ότι δεν μπορεί να δώσει έγκριση στην εταιρεία που φέρει την ονομασία «ΜΑΤ-ΜΑCΕDΟΝΙΑΝ ΑΙRLΙΝΕS» στερείται νομικής βάσης στα διεθνή έγγραφα για την ρύθμιση της εναέριας κυκλοφορίας.

Αναφέρεται ακόμη ότι η Συμφωνία για τον Κοινό Ευρωπαϊκό Εναέριο Χώρο επιτρέπει απεριόριστες τακτικές και Τσάρτερ πτήσεις προς και από κάθε σημείο της Ένωσης και της ΠΓΔΜ. Αξίζει τέλος να αναφερθεί ότι οι Σκοπιανοί επιχείρησαν να δώσουν και μια δραματική χροιά στην υπόθεση κατηγορώντας την Ελλάδα ότι έθεσε σε κίνδυνο τη ζωή των επιβατών του εν λόγω αεροπλάνου επειδή αυτό υποχρεώθηκε να καταλήξει στο προορισμό του μέσω Τουρκίας.

Τον κίνδυνο αυτής της πτήσης πάντως αρνήθηκε να επιβεβαιώσει ο εκπρόσωπος Τύπου του κ. Μπαρό που όταν του ζητήθηκε να σχολιάσει αυτή την εξέλιξη, απάντησε ότι η Κομισιόν δεν έχει στην διάθεση της κανένα στοιχείο που να επιβεβαιώνει τέτοιου τύπου κινδύνους για τους επιβάτες.

Πηγή: Ημερησία

Σάββατο 3 Μαΐου 2008

Ματαίωση πτήσεων της Ολυμπιακής

Αμανάτι στα νησιά που πέρασαν τις διακοπές του Πάσχα κινδυνεύουν να μείνουν δεκάδες, αν όχι εκατοντάδες, ταξιδιώτες λόγω της νέας κρίσης στις Ολυμπιακές Αερογραμμές μεταξύ μερίδας πιλότων και διοίκησης. Χθες ματαιώθηναν τουλάχιστον 16 πτήσεις εξαιτίας της απόφασης των πιλότων των ελικοφόρων αεροσκαφών (ATR), να τηρήσουν κατά γράμμα τον κανονισμό εργασίας. Παράλληλα, όπως προκύπτει και από δηλώσεις στελεχών της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας και των Ολυμπιακών Αερογραμμών, οι πιλότοι δηλώνουν βλάβες οι οποίες κατά τη διενέργεια του ελέγχου που ακολουθεί δεν διαπιστώνονται από τους τεχνικούς.

Βασική αιτία για την αναστάτωση και τις έντονες αναταράξεις στο ούτως ή άλλως προβληματικό πρόγραμμα δρομολογίων του εθνικού μας αερομεταφορέα αποτελεί η μη υπογραφή ξεχωριστής συλλογικής σύμβασης εργασίας με τους πιλότους των ελικοφόρων οι οποίοι υπάγονται στο σωματείο της ΕΕΧΑ.

Εκπρόσωποι του σωματείου δηλώνουν ότι το 2004 και το 2007 η διοίκηση των αερογραμμών είχε υπογράψει συμβάσεις μαζί τους, κάτι που φέτος δεν συνέβη καθώς υπήρξε συμφωνία μεταξύ της διοίκησης των Αερογραμμών και της ΕΧΠΑ, της ένωσης δηλαδή που εκπροσωπεί τους πιλότους στα Boing και στα Airbus. Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι στο στόλο των ελικοφόρων υπάρχουν σήμερα 46 κενές θέσεις πιλότων και πως την τελευταία εξαετία προσφέρουν διαρκώς υπερεργασία για να καλυφθούν οι ανάγκες του πτητικού προγράμματος.

Παράλληλα, βρίσκεται σε εξέλιξη διαρκής κόντρα μεταξύ των δύο ενώσεων (ΕΕΧΑ και ΕΧΠΑ), η οποία και στο παρελθόν έχει προκαλέσει ματαιώσεις πτήσεων. Εκπρόσωποι της εταιρείας και του υπουργείου Μεταφορών δηλώνουν πως δεν προτίθενται να ξεκινήσουν ξεχωριστές διαπραγματεύσεις με την ΕΕΧΑ, ενώ την ίδια στιγμή διαδραματίζονται κωμικοτραγικές στιγμές στο υπόστεγο της Αεροπλοΐας όπου και συντηρούνται τα ελικοφόρα αεροσκάφη.

Χαρακτηριστικά αναφέρουν πως ένα αεροπλάνο μπήκε τρεις φορές στο υπόστεγο έπειτα από παρατήρηση πιλότου πως αυτό... έγερνε προς τα δεξιά. Τουλάχιστον έξι αεροπλάνα ήταν μέχρι αργά χθες το βράδυ καθηλωμένα και η Αεροπλοΐα προχώρησε σε άρον άρον ανάκληση των ρεπό και αδειών, μιας και το διαθέσιμο τεχνικό προσωπικό δεν επαρκούσε αριθμητικά. Το χάος στις πτήσεις των Ολυμπιακών Αερογραμμών αναμένεται να συνεχιστεί, καθώς ούτε οι πιλότοι ούτε η εταιρεία φαίνονται διατεθειμένοι να υπαναχωρήσουν από τις θέσεις τους.

Πηγή: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ