Δευτέρα 30 Ιουνίου 2008

Μπαταρίες με νερό για τα κινητά τηλέφωνα

Η Samsung παρουσίασε μια νέα μέθοδο για να παράγει υδρογόνο με την αντίδραση νερού και μετάλλων. Η εταιρεία πιστεύει ότι η συγκεκριμένη μέθοδος θα κατακτήσει την αγορά μέχρι το 2010.
Οι μηχανικοί της Samsung ισχυρίζονται ότι το συγκεκριμένο σύστημα δίνει αυτονομία 10 ωρών για ομιλία και 5 ημερών σε κατάσταση αναμονής ενώ ο χρήστης θα μπορεί να φορτίζει στιγμιαία τη συσκευή του γεμίζοντας με νερό την κατάλληλη θήκη.

Πηγή: Ιντερνετ

Αναγκαστική προσθαλάσσωση Τσέσνα στην Κρήτη

Αναγκαστική προσθαλάσσωση στο Καλαμάκι του Δήμου Τυμπακίου έκανε στις 11.35 χθες το πρωί ένα μικρό αεροπλάνο, τύπου Τσέσνα C 182 λόγω βλάβης.

Ο Ούγγρος πιλότος του αεροσκάφους βγήκε σώος και κολύμπησε μέχρι την ακτή. Νωρίτερα είχε μεταφέρει στα νότια του νομού Ηρακλείου τέσσερις αλεξιπτωτιστές του Παγκρητίου Συλλόγου ελεύθερης πτώσης. Στην περιοχή εκτελέστηκε προληπτικά έλεγχος για διάσωση από αεροσκάφος DO 28, ένα ελικόπτερο ΑΒ 205 και ένα σούπερ πούμα.

Πηγή: go2

Σάββατο 28 Ιουνίου 2008

Αναβάθμιση ιστοσελίδας των Ολυμπιακών Αερογραμμών

Στην αναβάθμιση του ιστοχώρου www.olympicairlines.com προχώρησαν οι Ολυμπιακές Αερογραμμές. Στον ανανεωμένο ιστοχώρο οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν όλες τις τακτικές και έκτακτες προσφορές τιμών που διατίθενται για τους προορισμούς της εταιρείας στο εσωτερικό και το εξωτερικό.

Επιπλέον, το ηλεκτρονικό check-in δίνει τη δυνατότητα στους επιβάτες των πτήσεων εσωτερικού που έχουν μόνο χειραποσκευές να αποφύγουν τις ουρές στο αεροδρόμιο αλλά και να επιλέξουν την θέση που προτιμούν να καθίσουν στο αεροσκάφος.

Σύντομα, η ίδια υπηρεσία θα επεκταθεί σε όλους σχεδόν τους επιβάτες των Ολυμπιακών Αερογραμμών εσωτερικού και εξωτερικού, ανεξάρτητα από το αν έχουν ή όχι αποσκευές.

Επιπλέον, εντός του Ιουλίου θα εισαχθεί και η νέα ηλεκτρονική υπηρεσία business to business (B2B) για την ταχύτερη και καλύτερη εξυπηρέτηση των ταξιδιωτικών πρακτόρων και των επιχειρήσεων.

Ο νέος διαδικτυακός τόπος των Ολυμπιακών Αερογραμμών παρέχει ακόμη αναλυτικές πληροφορίες για τις υπηρεσίες που προσφέρονται στα αεροδρόμια και εν πτήση, συμπεριλαμβανομένων των ειδικών υπηρεσιών που παρέχονται για τα μικρά ή ασυνόδευτα παιδιά και τα άτομα με ειδικές ανάγκες, τις διεθνείς προϋποθέσεις για τη μεταφορά ζώων, καθώς και πληροφορίες για τις αποσκευές και τις υπηρεσίες μεταφοράς εμπορευμάτων (cargo).

Πηγή: Ναυτεμπορική

Αναγκαστική προσγείωση C-130

Ένα μεταγωγικό αεροσκάφος C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ στο οποίο επέβαιναν 38 άνθρωποι πραγματοποίησε σήμερα αναγκαστική προσγείωση σε αγρό βορειοανατολικά του διεθνούς αεροδρομίου της Βαγδάτης, ανακοίνωσε η Πολεμική Αεροπορία.

Δεν υπήρξαν σημαντικοί τραυματισμοί, ανέφερε η Πολεμική Αεροπορία, προσθέτοντας πως και τα έξι μέλη πληρώματος και οι 32 επιβάτες είναι καλά στην υγεία τους.

Το αεροσκάφος έκανε την αναγκαστική προσγείωση λόγω τεχνικών προβλημάτων που φέρεται να αντιμετώπιζε, δήλωσε εκπρόσωπος της Πολεμικής Αεροπορίας.

Δεν υπάρχουν ενδείξεις για εχθρικά πυρά, ανάφερε σε ξεχωριστή ανακοίνωση η Πολεμική Αεροπορία.

Δεν είναι ακόμη σαφές πόσο μακριά ήταν το αεροσκάφος από το αεροδρόμιο όταν προσγειώθηκε. Το C-130 χρησιμοποιείται κατά κόρον από το στρατό των ΗΠΑ, μεταφέροντας φορτία και στρατεύματα.

Πηγή: e-tipos

Συντριβή αεροσκάφους στο Σουδάν

Ένα μεταφορικό αεροσκάφος συνετρίβη στο Σουδάν με αποτέλεσμα να σκοτωθούν επτά άνθρωποι, όλοι μέλη του πληρώματος, μεταξύ των οποίων τέσσερις Ουκρανοί και ένας Αρμένιος, ανακοίνωσε εκπρόσωπος της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας του Σουδάν, κάνοντας λόγο για κακές καιρικές συνθήκες.

«Από τα οκτώ μέλη του πληρώματος επέζησε μόνον ένας. Το όνομά του είναι Μοχάμαντ Χάμζα και είναι Σουδανός. Άλλοι δύο Σουδανοί είναι νεκροί, μαζί με τέσσερις Ουκρανούς και έναν Αρμένιο», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο εκπρόσωπος, Αμπντέλ Χάφεζ.

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, το αεροπλάνο ανήκε στην εταιρία Juba Cargo και συνετρίβη μία ώρα και δέκα λεπτά μετά την απογείωσή του από το Χαρτούμ με προορισμό την Τζούμπα, πρωτεύουσα του Νότιου Σουδάν. Αιτία του ατυχήματος ήταν οι κακές καιρικές συνθήκες.

Πηγή: e-tipos

Χάθηκε από τα ραντάρ στρατιωτικό αεροπλάνο

Ινδονησιακό στρατιωτικό αεροπλάνο στο οποίο επέβαιναν 18 άτομα, μεταξύ των οποίων τρεις ξένοι, χάθηκε από τις οθόνες των ραντάρ και πιστεύεται ότι έχει συντριβεί στη Δυτική Ιάβα.

Το αεροπλάνο εκτελούσε πτήση από τη Τζακάρτα στο Μπογκόρ, στη Δυτική Ιάβα, με 12 στρατιωτικούς και έξι πολίτες, κανοντας δοκιμή μίας ψηφιακής κάμερας χαρτογράφησης. Μεταξύ των επιβατών ήταν ένα άτομο από τη Βρετανία, ένα από τη Σιγκαπούρη και ένα από την Ινδία.

Πηγή: e-tipos

Η American Airlines επιτρέπει δοκιμαστικά το Internet σε πτήσεις της

Σε ανακοίνωσή της, η αεροπορική εταιρεία American Airlines ανακοίνωσε ότι οι πελάτες της θα μπορούν να χρησιμοποιούν δοκιμαστικά το Internet σε δυο πτήσεις της, ενώ η σχετική υπηρεσία αναμένεται να επεκταθεί και σε άλλες πτήσεις τις επόμενες εβδομάδες. Η συνεργάτης της American Airlines, AirCell LLC, θα χρεώνει την υπηρεσία πρόσβασης στο Internet από 9,95 έως 12,95 δολάρια ανάλογα με τη χρονική διάρκεια της πτήσης.

Η πρώτη πιλοτική δοκιμή θα πραγματοποιηθεί στην πτήση από τη Νέα Υόρκη και το αεροδρόμιο Κένεντι προς το Λος Άντζελες και η υπηρεσία θα είναι δωρεάν.

Συμπληρωματικά να αναφέρουμε ότι η AirCell LLC συνεργάζεται και με τις εταιρείες Virgin America και JetBlue Airways Corp, από τις οποίες η τελευταία ξεκίνησε δοκιμαστικά τον περασμένο Δεκέμβριο να προσφέρει υπηρεσίες e-mail, instant messaging αλλά και κάποιες υπηρεσίες της Amazon σε ένα αεροπλάνο της. Η American Airlines θα αρχίσει να χρεώνει την πρόσβαση στο Internet σε πτήσεις με Boeing 767-200 από τη Νέα Υόρκη στο Λος Άντζελες, στο Σαν Φραντσίσκο και στο Μαϊάμι.

Πηγή: NewsFactor Network

Πέμπτη 26 Ιουνίου 2008

Κατάληψη από τεχνικούς της Ολυμπιακής

Συμβολική κατάληψη πραγματοποίησαν οι τεχνικοί της Ολυμπιακής στο γραφείο του Διευθύνοντος Συμβούλου της Ολυμπιακής, στον διεθνή αερολιμένα Αθηνών, Ελευθέριος Βενιζέλος.

Οι τεχνικοί ετοιμάζονται να καταθέσουν και τρεις μηνυτήριες αναφορές, την πρώτη σήμερα στις 11.00, όπου θα κατηγορούν τη διοίκηση για κατασπατάληση των χρημάτων της εταιρίας, όπως με την ενοικίαση αεροσκαφών από εταιρία χαμηλού κόστους, που είχε σαν αποτέλεσμα τα αεροπλάνα να καθηλωθούν λόγω προβλημάτων και να ζημιωθεί η Ολυμπιακή.

Υπενθυμίζεται ότι την Τρίτη ακυρώθηκε λόγω τεχνικών προβλημάτων η πτήση της Ολυμπιακής Αεροπορίας που θα εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη στις 12.00μμ. Η εταιρία ανακοίνωσε στους επιβάτες την ακύρωση του δρομολογίου χωρίς να εξασφαλίσει την προώθησής τους προς τον προορισμό τους, λόγω περιορισμένου αριθμού αεροσκαφών.

Πηγή: ΑΝΤ1online

Τετάρτη 25 Ιουνίου 2008

Ξέμεινε από αεροπλάνα η ΟΑ

Σε πέντε ακυρώσεις πτήσεων και στη μεγάλη ταλαιπωρία των επιβατών των «Ολυμπιακών Αερογραμμών» οδήγησε για άλλη μία φορά, χθες, η έλλειψη αεροσκαφών και πληρωμάτων στην εταιρεία.

Συγκεκριμένα, από χθες το πρωί έως το απόγευμα είχαν ακυρωθεί οι πτήσεις για Θεσσαλονίκη, Κωνσταντινούπολη, Βρυξέλλες και Νάξο, ενώ η απογευματινή πτήση για Ρώμη προγραμματιζόταν να φύγει με περίπου έξι ώρες καθυστέρηση με ναυλωμένο από την Alitalia αεροσκάφος.

Ολες οι πτήσεις πλην της Νάξου, η οποία δεν έγινε εξαιτίας μη παρουσίας του κυβερνήτη (και οι 35 επιβάτες της αποζημιώθηκαν με 250 ευρώ ο καθένας), ακυρώθηκαν εξαιτίας έλλειψης αεροσκαφών, καθώς χθες τρία από τα 37 αεροπλάνα του ήδη συρρικνωμένου στόλου της εταιρείας εμφάνισαν βλάβες και έπρεπε να οδηγηθούν στο υπόστεγο για επισκευή.

Στην τεχνική βάση, όμως, βρίσκονται εδώ και αρκετές ημέρες ακόμα δύο αεροσκάφη, στα οποία γίνεται η προγραμματισμένη ετήσια συντήρηση, με αποτέλεσμα ουσιαστικά η εταιρεία να μείνει χθες με 32 αεροσκάφη (την ίδια περίοδο πέρυσι επιχειρούσε με δέκα περισσότερα).

Υπενθυμίζεται ότι τα δύο Boeing 737-400 επρόκειτο να ενταχθούν στον στόλο στα μέσα Μαϊου και στα μέσα Ιουνίου αντίστοιχα. Ωστόσο, κανένα από τα δύο δεν έφτασε στην Αθήνα. Σύμφωνα με τη διοίκηση, το ένα αναμένεται από μέρα σε μέρα, ενώ το δεύτερο θα καθυστερήσει έναν μήνα και θα φτάσει στο τέλος Ιουλίου. Στις 15 Ιουλίου αναμένεται και το τρίτο αεροπλάνο Boeing 737-300.

To γεγονός ότι έως τώρα δεν έχει φτάσει κανένα από τα αεροσκάφη έχει εξοργίσει τους εργαζομένους, οι οποίοι ανησυχούν ότι δεν θα λείψουν και φέτος οι ενοικιάσεις αεροπλάνων και πληρωμάτων της τελευταίας στιγμής.

Προσθέτουν μάλιστα ότι πριν από λίγο καιρό ήταν στην Αθήνα αεροπλάνο της ιταλικής εταιρείας «Futura», ενώ για το τριήμερο από σήμερα έως και την Παρασκευή αναμενόταν αεροσκάφος και πλήρωμα από την εταιρεία Comet.

Από την πλευρά τους, πηγές της διοίκησης, η οποία έχει ξεκαθαρίσει στο παρελθόν ότι φέτος δεν θα υπάρξουν τέτοια κρούσματα, σημειώνουν ότι ακόμα και αν είχαν έρθει τα αεροσκάφη που αναμένονται, τα προβλήματα δεν θα ήταν μικρότερα, καθώς θα ήταν περισσότερα τα δρομολόγια που θα είχαν προγραμματιστεί. Εκτιμούν, πάντως, ότι από σήμερα η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί, καθώς θα έχουν ήδη επισκευαστεί τα δύο από τα τρία αεροπλάνα που παρουσίασαν τεχνική βλάβη.

Πηγή: ethnos

Δευτέρα 23 Ιουνίου 2008

Ένταση σε αεροπλάνο των Κυπριακών Αερογραμμών με προορισμό την Αθήνα

''Ανταρσία'' σημειώθηκε σήμερα το πρωί σε πτήση των Κυπριακών Αερογραμμών που μετέφερε στην Αθήνα αριθμό μαθητών και καθηγητών-συνοδών τους για την καθιερωμένη εκδρομή στην Ελλάδα, όταν αριθμός καθηγητών-συνοδών απαίτησαν όπως σταματήσει το αεροπλάνο την ώρα της τροχοδρόμησης, προκειμένου να επιβιβαστεί μαθητής, ο οποίος επειδή είχε ξεχάσει να προσκομίσει τα απαραίτητα ταξιδιωτικά έγγραφα και δεν του επιτράπηκε να περάσει τον έλεγχο διαβατηρίων.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για την πτήση των ΚΑ με κωδικό CY322, η οποία θα έφευγε στις 07:00 το πρωί για Αθήνα με 156 επιβάτες, εκ των οποίων οι 96 μαθητές με τους συνοδούς-καθηγητές τους.

Ένας 16χρονος μαθητής που δεν έφερε μαζί του το απαραίτητο έγγραφο (είτε διαβατήριο, είτε ταυτότητα) δεν μπόρεσε να επιβιβαστεί στο αεροσκάφος και οι μαθητές και καθηγητές-συνοδοί ζήτησαν από τις ΚΑ να καθυστερήσουν την πτήση, προκειμένου να δοθεί χρόνος στον μαθητή να φέρει τα απαραίτητα έγγραφα, αίτημα το οποίο απέρριψαν οι ΚΑ.

Η επί καθήκοντι λειτουργός του τμήματος επιχειρήσεων των ΚΑ πρότεινε σε καθηγητή - συνοδό να περιμένει μαζί με το μαθητή να του φέρουν τα ταξιδιωτικά έγγραφα και να αναχωρήσουν μαζί στην πτήση των 09:30.

Τελικά ο 16χρονος μαθητής δεν επιβιβάστηκε στο αεροπλάνο και όταν στις 07:18 περίπου το αεροσκάφος βρισκόταν στη διαδικασία της τροχοδρόμησης, οι καθηγητές, προφανώς πληροφορημένοι ότι ο μαθητής έλαβε εν τω μεταξύ τα απαραίτητα έγγραφα, σηκώθηκαν έβγαλαν τις ζώνες ασφαλείας και ζήτησαν όπως σταματήσει η πτήση για να επιβιβαστεί ο μαθητής.

Εν μέσω της τεταμένης κατάστασης, ο πιλότος αναγκάστηκε να σταματήσει τη διαδικασία απογείωσης, αφού οι καθηγητές ήταν έξαλλοι και φώναζαν, ζητώντας την επιβίβαση του μαθητή.

Η κατάσταση επιλύθηκε όταν ο Διευθυντής Υπηρεσιών του αεροδρομίου Λάρνακας αναγκάστηκε να ανέβει στο αεροπλάνο και να κάνει αυστηρές υποδείξεις στους καθηγητές, λέγοντάς τους πως αν συνεχίσουν αυτή τη συμπεριφορά τότε θα τους καταγγείλει στην Αστυνομία.

Τότε στη θέα αστυνομικών περιπολικών να πλησιάζουν το αεροπλάνο, ο ένας από τους καθηγητές που φέρεται να έκανε την περισσότερη φασαρία, απολογήθηκε και επέτρεψε τη συνέχιση της πτήσης και διευθετήθηκε το όλο πρόβλημα.

Μετά από την ένταση που σημειώθηκε στο αεροπλάνο, η πτήση απογειώθηκε με 40 περίπου λεπτά καθυστέρηση.

Τελικά ο 16χρονος μαθητής επιβιβάστηκε χωρίς συνοδεία καθηγητή στην επόμενη πτήση των ΚΑ για Αθήνα στις 09:30 ενώ οι ΚΑ ειδοποίησαν τα γραφεία τους Αθήνα και με την άφιξη του μαθητή στην Αθήνα λειτουργοί της εταιρείας τον παρέλαβαν και τον καθοδήγησαν για το τι θα κάνει.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Σάββατο 21 Ιουνίου 2008

Νέος δορυφόρος θα παρακολουθεί την διόγκωση των ωκεανών

Ο τελειότερος μέχρι σήμερα ωκεανογραφικός δορυφόρος, μια ευρω-αμερικανική ερευνητική συνεργασία, εκτοξεύτηκε την Παρασκευή από την Καλιφόρνια για να παρακολουθεί την άνοδο της στάθμης των ωκεανών και να βελτιώσει τις προβλέψεις για την κλιματική αλλαγή.

Ο πύραυλος Delta II που μετέφερε τον Jason 2 αναχώρησε στις 10.46 ώρα Ελλάδας από την αεροπορική βάση Βάντερμπεργκ, περίπου 250 χλμ βορειοδυτικά του Λος Αντζελες. Ο δορυφόρος απελευθερώθηκε από τον πύραυλο 55 λεπτά αργότερα και τέθηκε σε τροχιά σε ύψος 1.355 χλμ, όπου άνοιξε τους ηλιακούς συλλέκτες του για να φορτίσει τις μπαταρίες και να ξεκινήσει αργότερα τις μετρήσεις.

Σύμφωνα με τη NASA, το τροχιακό εργαστήριο των 510 κιλών θα μετρά την άνοδο της στάθμης των ωκεανών με ακρίβεια 2,5 εκατοστών, μια σημαντική βελτίωση σε σχέση με τον προκάτοχό του Jason 1, που προσέφερε ακρίβεια 3,3 εκατοστών.

Οι επιστήμονες διαθέτουν σήμερα μετρήσεις της στάθμης για τα τελευταία 15 χρόνια, ένα χρονικό διάστημα που δεν επαρκεί για μακροχρόνιες προβλέψεις της κλιματικής αλλαγής.

Τα μέχρι σήμερα δεδομένα είναι πάντως ανησυχητικά. Από το 1993 η στάθμη της θάλασσας ανεβαίνει κατά 0,3 εκατοστά το χρόνο, ρυθμός διπλάσιος σε σχέση με την ετήσια άνοδο για το σύνολο του 20ου αιώνα.

Οι υπεύθυνοι της αποστολής στο Εργαστήριο Αεριώθησης (JPL) της NASA στην Καλιφόρνια παρομοιάζουν τις μετρήσεις της στάθμης των ωκεανών από το 1993 με τις συνεχείς μετρήσεις της συγκέντρωσης του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα που ξεκίνησαν τη δεκαετία του 1950 στο Παρατηρητήριο του Μάουνα Λούα της Χαβάης.

«Τα δεδομένα του Μάουνα Λούα απέδειξαν ότι τα επίπεδα του CO2 πράγματι ανεβαίνουν όπως είχε προβλεφθεί, και αποτέλεσαν τη βάση για την κατανόηση της κλιματικής αλλαγής» δήλωσε σύμφωνα με το AFP ο επιστήμονας της αποστολής Λι-Λουένγκ Φου.

«Το ύψος των ωκεανών είναι μια άλλη βασική μέτρηση του κλίματός μας. Το κλειδί είναι να έχουμε καλά βαθμονομημένα δεδομένα για μεγάλα χρονικά διαστήματα» εξήγησε.

Η διαστολή του νερού λόγω της θέρμανσης και το λιώσιμο όγκων πάγου στη Γροιλανδία και την Ανταρκτική είναι οι κύριοι παράγοντες που προκαλούν άνοδο της στάθμης.

Χωρίς τους ωκεανούς, η άνοδος της θερμοκρασίας θα ήταν πολύ μεγαλύτερη, δεδομένου ότι το νερό απορροφά το 80% της επιπλέον θερμότητας.

Η αποστολή OSTM/Jason 2 είναι μια συνεργασία μεταξύ της NASA, της αμερικανικής Εθνικής Υπηρεσίας Ωκεανών και Ατμόσφαιρας (NOAA) του γαλλικού Εθνικού Κέντρου Διαστημικών Μελετών (CNES) και της ευρωπαϊκής δορυφορικής υπηρεσίας EUMETSAT.

Πηγή: in

Βραβείο "Καλύτερης Business Class" απέσπασε η British Airways

Το βραβείο της «Καλύτερης Business Class» και της «Καλύτερης Εταιρείας στις Υπερατλαντικές Πτήσεις» απέσπασε η British Airways, στα 26α Βραβεία OAG για την αεροπορική βιομηχανία. Σε σχετική ανακοίνωση σημειώνεται ότι το βραβείο της «Καλύτερης Business/Executive Class» κατακτούσε τα τελευταία 5 χρόνια η Continental Airlines.

Η κ. Φρέντυ Στίερ, Διευθύντρια Ελλάδος της British Airways, δήλωσε σχετικά: «Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που διατηρήσαμε τον τίτλο μας στις υπερατλαντικές πτήσεις και παράλληλα ανακηρυχθήκαμε καλύτερη εταιρεία στην Business Class. Είναι η καλύτερη αναγνώριση για την καινούργια Club World καμπίνα μας, την οποία λανσάραμε το Νοέμβριο του 2006».

Σημειώνεται ότι η British Airways επένδυσε περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ στη νέα Club World, η οποία επιτρέπει στον επιβάτη να καθορίσει τον προσωπικό του χώρο και το τι επιθυμεί να κάνει, συνδυάζοντας στοιχεία οικιακού και εργασιακού περιβάλλοντος για να δημιουργήσει έναν κομψό και άνετο χώρο.

Η νέα καμπίνα περιλαμβάνει το πρωτοποριακό κάθισμα που μετατρέπεται σε κρεβάτι σχήματος “Ζ”. Παρέχει ιδιωτικότητα και ησυχία, καθώς και αποθηκευτικούς χώρους όπου μπορεί να τοποθετηθεί ο φορητός υπολογιστής, αποσκευές χειρός και παπούτσια. Στην Club Kitchen, ο ταξιδιώτης μπορεί να επιλέξει ανά πάσα στιγμή σνακ, γλυκίσματα και ποτά μεταξύ των κυρίως γευμάτων, ενώ από πλευράς διασκέδασης το σύστημα AVOD προσφέρει μια μεγάλη γκάμα ταινιών και ραδιοφωνικών σταθμών.

Η καμπίνα Club World, που τιμήθηκε με πλήθος βραβείων για το design της από την αεροπορική βιομηχανία, τοποθετήθηκε σε Boeing 777 στις 30 Μαΐου 2008, στην πτήση Λονδίνο-Μουσκάτ μέσω Αμπού Ντάμπι. Έως τον Σεπτέμβριο θα έχει τοποθετηθεί και στα υπόλοιπα 41 Β777 της British Airways. Η εγκατάσταση της καινούργιας Club World αναμένεται ότι θα διαρκέσει 14 μήνες.

Η ανακοίνωση καταλήγει υπογραμμίζοντας ότι με 5.000 κρεβάτια προς 72 προορισμούς, η British Airways κατέχει τα πρωτεία μεταξύ όλων των αεροπορικών εταιρειών. Αύξηση έχει σημειωθεί στους επιβάτες που ταξιδεύουν για αναψυχή με την Club World της British Airways. Η εταιρεία αναμένει ότι ο αριθμός τους θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο, όπως και ο αριθμός των επιβατών που ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους.

Πηγή: capital

Παρασκευή 20 Ιουνίου 2008

Ο υπερυπολογιστής που σπάει όλα τα ρεκόρ

Πέρα από τα όρια της ανθρώπινης φαντασίας έφτασε για ακόμη μία φορά η τεχνολογία. Ο ταχύτερος ηλεκτρονικός υπολογιστής στον κόσμο -αξίας άνω των 100 εκατ. δολαρίων- είναι πραγματικότητα. Το όνομά του είναι «Roadrunner» (δρομέας), από το όνομα του εθνικού πτηνού του Μεξικού, και ανήκει στην αμερικανική εταιρία IBM. Ο υπερυπολογιστής, αν και διαθέτει τον ίδιο επεξεργαστή Cell με το Play Station-3, έχει πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες: φτάνει τους 1.000 τρισ. υπολογισμούς κινητής υποδιαστολής ανά δευτερόλεπτο. Για να γίνει κατανοητό το εύρος των δυνατοτήτων του, οι υπολογισμοί αυτοί μέσα σε μία μέρα θα ήταν δυνατό να επιτευχθούν αν όλοι οι άνθρωποι του πλανήτη εργάζονταν σε ένα laptop για 24 ώρες την ημέρα επί 46 χρόνια!

Η επιτυχία ανήκει σε ομάδα επιστημόνων του Εθνικού Εργαστηρίου του Λος Αλαμος σε συνεργασία με την IBM, αλλά θα πρέπει να επιβεβαιωθεί και επίσημα προτού κατακτήσει την κορυφή του Top-500 των υπερυπολογιστών. «Είναι ένας δαίμονας της ταχύτητας, που θα μας επιτρέψει να λύσουμε κρίσιμα προβλήματα», δήλωσε ο Τόμας ντ’ Αγκοστίνο, επικεφαλής του Κέντρου Εθνικής Πυρηνικής Ασφάλειας των ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τους κατασκευαστές, ο υπολογιστής θα βοηθήσει στην επιστημονική έρευνα και κυρίως στη μετεωρολογία και την αστρονομία. Θεωρείται το καταλληλότερο εργαλείο για τη δημιουργία μοντέλων κατά της κλιματικής αλλαγής.

Πηγή: e-tipos

Γερμανικό ενδιαφέρον για εξαγωρά του ελληνικού FIR (Εναέριου χώρου)

Ενδιαφέρον για να συμμετάσχουν στην εκμετάλλευση του εθνικού εναέριου χώρου στο πεδίο των υπερπτήσεων, δηλαδή πάνω από τα 29.000 πόδια, αλλά και σε ενδεχόμενη μετοχοποίηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) εκφράζουν με επίσημο τρόπο οι Γερμανοί. Με επιστολή την οποία απέστειλε στις 20 Μαΐου το εμπορικό τμήμα της γερμανικής πρεσβείας στην Αθήνα προς το ελληνικό υπουργείο Μεταφορών ρωτά να μάθει αφενός αν υπάρχει νομικό ή κυριαρχικό θέμα (!) στον εθνικό εναέριο χώρο πάνω από τα 29.000 πόδια, αλλά και αν η ελληνική κυβέρνηση σχεδιάζει να... διευκολύνει την είσοδο ιδιωτών στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Στην επιστολή οι Γερμανοί διπλωμάτες αφήνουν σαφώς να εννοηθεί ότι γερμανικές εταιρίες που λαμβάνουν μέρος στην εκμετάλλευση των αεροπορικών δραστηριοτήτων θα ενδιαφέρονταν να συμμετάσχουν στην ιδιωτικοποίηση του εθνικού εναέριου χώρου εάν η χώρα μας ανάψει «πράσινο φως». Αλλωστε -ας μην ξεχνάμε- ότι η γερμανική εταιρία Hochtief έχει κατασκευάσει και διαχειρίζεται το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, το «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας, ενώ έχει εκφράσει ενδιαφέρον και για το αεροδρόμιο «Μακεδονία», που βρίσκεται στη λίστα των υπό ιδιωτικοποίηση ελληνικών αεροδρομίων.

Την ύπαρξη της επιστολής αποκάλυψε χτες από τη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος της Oμοσπονδίας Συλλόγων Υπαλλήλων Πολιτικής Αεροπορίας (OΣΥΠΑ), Βασίλης Αλεβιζόπουλος, ο οποίος εκτίμησε ότι το γερμανικό σχέδιο είναι απόλυτα συνυφασμένο με την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ενωσης να ενοποιήσει από το 2012 τους εθνικούς εναέριους χώρους των 27 κρατών - μελών στο πεδίο των υπερπτήσεων. Στο σχεδιασμό είναι να δημιουργηθούν μόλις τέσσερα κέντρα διαχείρισης αυτού του ενιαίου ευρωπαϊκού εναέριου χώρου -το κέντρο που αφορά την Ελλάδα θα βρίσκεται στην Ιταλία- και ενδεχομένως να παραχωρηθούν σε ιδιώτες τα δικαιώματα των επιμέρους κρατών. Ως γνωστόν, ένα αεροπλάνο που περνάει από τον εναέριο χώρο μιας χώρας που βρίσκεται εντός του δρομολογίου του πληρώνει δικαιώματα διέλευσης στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Το σκεπτικό των ιδιωτών είναι ότι μπορούν να εγγυηθούν ένα μίνιμουμ εσόδων στο κράτος και εν συνεχεία να αναλάβουν οι ίδιοι την προέλκυση περισσότερων δρομολογίων μέσω των αεροδιαδρόμων που βρίσκονται πάνω από την Ελλάδα. Σύμφωνα με τον κ. Αλεβιζόπουλο, το ζήτημα για την Ελλάδα είναι εθνικής σημασίας, υπό την έννοια ότι αν η χώρα μας παραχωρήσει σε ιδιώτες τα δικαιώματα του εναερίου χώρου, δε θα μπορεί σε κάποια στιγμή κρίσης να τον διαχειριστεί κατά το δοκούν.

Από την πλευρά του υπουργείου Μεταφορών σχολιάζουν ότι ισχύουν οι δηλώσεις του κ. Χατζηδάκη ότι «η ΥΠΑ είναι και θα παραμείνει δημόσια υπηρεσία».

Πηγή: Αγγελιοφόρος

Τετάρτη 18 Ιουνίου 2008

Η Ολυμπιακή έχασε άλλες 2 ευρω-πτήσεις

Σε αργό θάνατο έχει καταδικάσει την Ολυμπιακή η πολιτική της κυβέρνησης. Ετσι, η εταιρεία έχει φτάσει στο σημείο να χάνει το ένα slot (δικαίωμα για απογείωση και προσγείωση σε συγκεκριμένα αεροδρόμια και ώρες) μετά το άλλο και ουσιαστικά να αποσύρεται μόνη της από δημοφιλείς προορισμούς πολύ πριν γνωμοδοτήσει για το μέλλον της η Κομισιόν.

Χθες έγινε γνωστό ότι οι «Ολυμπιακές Αερογραμμές» έχασαν slots για τη Φρανκφούρτη και το Μόναχο, μόλις λίγες εβδομάδες μετά την απώλεια του αντίστοιχου slot στο Αεροδρόμιο Γκάτγουικ του Λονδίνου.

Οπως αναφέρει δημοσίευμα της «Deutsche Welle», ο εθνικός αερομεταφορέας έχασε την πτήση της Τρίτης προς το Μόναχο, καθώς επίσης και το δικαίωμα πραγματοποίησης του καθημερινού απογευματινού δρομολογίου προς τη Φρανκφούρτη, το οποίο αναχωρούσε από την Αθήνα και μέσω Θεσσαλονίκης έφτανε στη γερμανική πόλη για να επιστρέψει ξανά στην Αθήνα.

«Διαπιστώσαμε ότι για τη θερινή σεζόν 2008 ακυρώθηκε ήδη το 25% των τακτικών πτήσεων. Αυτό σημαίνει ότι η Ολυμπιακή δεν πρόκειται να καλύψει το 80% των πτήσεων που είναι αναγκαίο για να διατηρήσει μια εταιρεία το slot.

Επομένως χάνει από τη θερινή σεζόν 2009 το δικαίωμα για αυτήν τη συγκεκριμένη πτήση. Δεν μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά», δήλωσε ο εντεταλμένος για τα αεροπορικά δρομολόγια του γερμανικού υπουργείου Μεταφορών Κλάους Ούλριχ.

Η απώλεια του συγκεκριμένου δρομολογίου για τη Φρανκφούρτη θα πρέπει να θεωρείται οριστική, δεδομένου ότι το 99% των slots είναι ήδη καλυμμένο.

Στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η εταιρεία αλλά και στη διεθνή συγκυρία των υψηλών τιμών των καυσίμων αποδίδει η διοίκηση των ΟΑ την απώλεια των slots, ενώ επισημαίνει ότι θα ενδυναμώσει την αντίστοιχη πρωινή πτήση για Φρανκφούρτη, καθώς η συγκεκριμένη γραμμή ήταν ζημιογόνα.

Πληροφορίες μάλιστα θέλουν την εταιρεία να εξετάζει τη μείωση των συχνοτήτων στα δρομολόγια προς Βιέννη, Γενεύη, Βουκουρέστι και Σόφια, γεγονός το οποίο μπορεί να θέσει σε κίνδυνο και τα αντίστοιχα slots. Υπενθυμίζεται ότι οι ΟΑ επιχειρούν αυτήν τη στιγμή με 37 αεροσκάφη, όταν ο αριθμός τους την αντίστοιχη περσινή περίοδο έφτανε τα 42.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ το 2001 η εταιρεία είχε το 41% του μεριδίου αγοράς στη Γερμανία, το ποσοστό έπεσε στο 19% το 2007, ενώ το πρώτο 3μηνο του 2008 δεν ξεπέρασε το 11%. Οι εργαζόμενοι μάλιστα καταγγέλλουν ότι τόσο στη Γερμανία όσο και σε άλλους προορισμούς οι σταθμοί είναι ακέφαλοι, καθώς δεν υπάρχει διευθυντής περιοχής, τα χρέη του οποίου εκτελεί ο διευθυντής λογιστηρίου.

Πηγή: ethnos.gr

Δευτέρα 16 Ιουνίου 2008

Αιολικά πάρκα Off shore

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Kantor, πιθανή διέξοδο στις περιβαλλοντικές εγκρίσεις χωροθέτησης ΑΠΕ μπορεί να δώσει η δυνατότητα δημιουργίας αιολικών πάρκων στη θάλασσα (off shore) ή σε ακατοίκητες νησίδες, που προβλέπεται από τον Ν. 3468/2006, αλλά δεν έχει ακόμα εφαρμοστεί στη χώρα μας.

Έτσι και κανέναν δε θα ενοχλεί και θα αξιοποιηθούν οι βραχονησίδες.

Πηγή: Εθνος και διαδίκτυο

Παρασκευή 13 Ιουνίου 2008

ICARUS 2008 στο Τατόι

Άνοιξε σήμερα, 13 Ιουνίου, τις πύλες της η πρώτη έκθεση αφιερωμένη στην αεροπορία με τον τίτλο “ICARUS”, στο αεροδρόμιο του Τατοΐου.

Η έκθεση ICARUS 2008 είναι η πρώτη διεθνής έκθεση για την Αεροπορία στην Αθήνα, και πραγματοποιείται στο πλαίσιο της 24ης Παγκόσμιας Συνδιάσκεψης της IAOPA, για την γενική αεροπορία.

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, το κοινό που θα βρεθεί στο Τατόι θα έχει την ευκαιρία να απολαύσει επιδείξεις πτήσεων, με τη συμμετοχή και στρατιωτικών αεροσκαφών, σεμινάρια, ενώ θα έχει και ελεύθερη είσοδο στο ελληνικό μουσείο αεροπορίας αλλά και σε μία μοναδική ιδιωτική συλλογή εντός του Τατοΐου.

Η έκθεση ICARUS θα διαρκέσει έως τις 15 Ιουνίου, και η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.

Πηγή: ant1online

Το Γ.Ε.Α. ζυγίζει την πρόταση Σαρκοζί

Με ταχύτατους ρυθμούς φαίνεται να προωθεί η κυβέρνηση τα εξοπλιστικά που συμφωνήθηκαν κατά την επίσκεψη Σαρκοζί στην Αθήνα. Ηδη από προχθές, σύμφωνα με έγκυρες πηγές, συστήθηκε επιτροπή στην Πολεμική Αεροπορία, η οποία αξιολογεί την πρόταση του Γάλλου προέδρου για αντικατάσταση των γαλλικών Μιράζ με τα νέα μαχητικά Ραφάλ (Rafale).

Η επιτροπή θα εξετάσει την πρόταση με βάρος στον λεγόμενο κύκλο ζωής των αεροσκαφών. Θα αξιολογηθεί, δηλαδή, πόσο μας κοστίζουν και θα μας κοστίσουν στο μέλλον τα αεροσκάφη Μιράζ που έχουμε, πόσο η αναβάθμισή τους και πόσο το νέο γαλλικό μαχητικό. Φυσικά θα αξιολογηθεί και η προσφορά που γίνεται από τους Γάλλους που ζητούν να πάρουν τα δικά μας Μιράζ, να τα πουλήσουν και με τα χρήματα αυτά να «χρηματοδοτήσουν» την αγορά των Ραφάλ. Οπως ανέφερε χθες ανώτερη στρατιωτική πηγή, η επιτροπή δεν θα αποφασίσει αν θα γίνει η αγορά ή όχι, αλλά αν είναι συμφέρουσα ή όχι η γαλλική πρόταση. Γεγονός είναι ότι η πρεμούρα με την οποία η κυβέρνηση προωθεί τη γαλλική πρόταση θα φέρει αντιδράσεις τόσο από τους Ευρωπαίους όσο και τους Αμερικανούς.

Οι πρώτες κινήσεις αναμένονται στις συναντήσεις που θα έχει ο πρωθυπουργός με τη Γερμανίδα καγκελάριο στις 18 Ιουνίου στο πλαίσιο της συνόδου κορυφής της Ε.Ε. Εκεί οι Γερμανοί και οι εταίροι τους, Αγγλία, Ισπανία και Ιταλία, θα θυμίσουν στον Ελληνα πρωθυπουργό ότι θα πρέπει για πολλούς λόγους η επόμενη αγορά μαχητικών να είναι ευρωπαϊκή και να είναι το Eurofighter. Επίσης αναμένεται και παρέμβαση του Σουηδού πρωθυπουργού, που θα ενημερώσει τον κ. Καραμανλή για το σουηδικό «Γκρίπεν» υποστηρίζοντας ότι είναι ένα αεροσκάφος ιδιαίτερα οικονομικό τόσο στην αγορά του όσο και στο κόστος πτήσης.

Πηγή: Ελευθεροτυπία

Κέρκυρα - Πρίντεζι με Υδροπλάνο

Η Εταιρεία Υδροπλάνων Airsealines/Pegasus πληροφορεί το κοινό ότι από 12ης Ιουνίου 2008 συνδέει την Κέρκυρα, (Υδατοδρόμιο Γουβιών) καθημερινά εκτός Τρίτης και Τετάρτης (μεσημβρινές πτήσεις) με το αεροδρόμιο της πόλης Πρίντεζι στην Νότια Ιταλία.
Με το καλοκαιρινό της πρόγραμμα η ASL προσφέρει άριστη συνδεσιμότητα με δύο πτήσεις ημερησίως ανά προορισμό παρέχοντας και την δυνατότητα διενέργειας εκδρομών από και προς τους περισσότερους προορισμούς της στο Ιόνιο.

Πηγή: AegeanTimes

Ταλαιπωρία για τους επιβάτες Ολυμπιακής από ματαίωση της πτήσης Αθήνα - Γιάννενα - Αθήνα

Ταλαιπωρία περίμενε το πρωί τους επιβάτες της πτήσης Αθήνα-Γιάννενα-Αθήνα των «Ολυμπιακών Αερογραμμών», όταν αιφνιδιαστικά η εταιρεία ακύρωσε και αυτή την πτήση, μετά τη ματαίωση της αντίστοιχης, που επρόκειτο να γίνει το βράδυ της Δευτέρας, λόγω έλλειψης διαθέσιμων αεροσκαφών.

Μεταξύ των επιβατών ήταν και ο υφυπουργός Εσωτερικών, Χρήστος Ζώης, ο οποίος ταξίδεψε, τελικά, οδικώς για την πρωτεύουσα της Ηπείρου, όπου είχε προγραμματισμένες συναντήσεις με τις αρχές της περιοχής.

Το πρόβλημα εμφανίστηκε εντονότερο για τους ταξιδιώτες από τα Γιάννενα, οι οποίοι είχαν κλείσει θέσεις σε πτήσεις του Εξωτερικού από την Αθήνα. Οι επιβάτες αναζήτησαν θέσεις στο αεροσκάφος της Aegean Airlines, η πτήση, ωστόσο, ήταν πλήρης.

Πηγή: kathimerini

Πέμπτη 12 Ιουνίου 2008

Tο μεγαλύτερο αεροδρόμιο στον κόσμο

Tο μεγαλύτερο αεροδρόμιο στον κόσμο θα κατασκευαστεί στο Nτουμπάι.

Tο σχέδιο για την κατασκευή του μεγαλύτερου αεροδρομίου στον κόσμο, έδωσε στη δημοσιότητα το εμιράτο του Nτουμπάι. Οπως φαίνεται στη μελέτη που παρουσιάστηκε, το νέο αυτό αεροδρόμιο, θα είναι τόσο μεγάλο όσο το αεροδρόμιο Xίθροου του Λονδίνου και εκείνο του Σικάγο στις HΠA μαζί.

Yπολογίζεται ότι από το Διεθνές Kεντρικό Aεροδρόμιο του Nτουμπάι, όπως θα ονομάζεται, θα περνούν 120 εκατομμύρια επιβάτες τον χρόνο δήλωσε ο Mπομπ Tζόνσον, επικεφαλής της Dubai Aerospace. Σύμφωνα με αξιωματούχους της αεροπορίας, το γιγαντιαίο αεροδρόμιο θα λειτουργήσει μέσα στο 2009.

Πηγή: Ημερησία

Φονικός ανεμοστρόβιλος στις ΗΠΑ

Τέσσερις νεκροί και τουλάχιστον 20 τραυματίες είναι ο μέχρι στιγμής απολογισμός του πλήγματος ανεμοστρόβιλου σε καταυλισμό προσκόπων στην 'Αιοβα χθες Τετάρτη, όπου είχαν συγκεντρωθεί δεκάδες μικροί πρόσκοποι για τις καλοκαιρινές διακοπές, σύμφωνα με αξιωματούχους. Ο θανάσιμος ανεμοστρόβιλος ήταν ένας από τους περίπου 30 που σάρωσαν τις μεσοδυτικές ΗΠΑ χθες Τετάρτη. Έπληξε το Ράντσο Προσκόπων Μικρός Σιού στις 6:35 τοπική ώρα.
Η εθνική μετεωρολογική υπηρεσία εξέδωσε δελτία έκτακτων καιρικών φαινομένων. Στον καταυλισμό βρίσκονταν 93 πρόσκοποι και 25 ενήλικες, σύμφωνα με την Τίνα Πότχοφ, εκπρόσωπο του κέντρου επιχειρήσεων για καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης της 'Αιοβα. Η ίδια πρόσθεσε ότι πέραν των τεσσάρων νεκρών, υπάρχουν είκοσι έως σαράντα τραυματίες. Οι γονείς των προσκόπων συγκεντρώθηκαν σε μια κοντινή εκκλησία περιμένοντας ειδήσεις για τα παιδιά τους καθώς διασώστες έκαναν έρευνες στα συντρίμμια του καταυλισμού, που βρίσκεται σε δασική περιοχή. Τα έντονα καιρικά φαινόμενα συνοδεύθηκαν από χαλάζι μεγέθους μπάλας του μπέηζμπωλ και σφοδρούς ανέμους, και προστέθηκαν στις εκτεταμένες πλημμύρες που ανάγκασαν εκατοντάδες πολίτες των μεσοδυτικών αμερικανικών πολιτειών να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους. Ο κυβερνήτης της 'Αιοβα Τσετ Κάλβερ κήρυξε τις 54 από τις 99 κομητείες της πολιτείας πληγείσες από φυσικές καταστροφές. Ανεμοστρόβιλοι συνεχίζουν να πλήττουν την Μινεσότα, το Ουισκόνσιν, το Μισούρι, την 'Αιοβα και το Κάνσας.

Πηγή: express.gr

Αεροπορική τραγωδία στο Σουδάν

Στους 28 ανέρχονται οι νεκροί από το αεροπορικό δυστύχημα που σημειώθηκε το βράδυ της Τρίτης στο αεροδρόμιο του Χαρτούμ, όταν αεροσκάφος των Σουδανικών Αερογραμμών τυλίχθηκε στις φλόγες. Ο αριθμός των διασωθέντων φτάνει μέχρι στιγμής τους 121.

Η κρατική τηλεόραση ανακοίνωσε το βράδυ της Τρίτης, ότι "περίπου οι μισοί από τους 203 επιβάτες" έχασαν τη ζωή τους όταν εκδηλώθηκε πυρκαγιά στο αεροσκάφος που προερχόταν από το Αμάν της Ιορδανίας στη διάρκεια της προσγείωσής του στο αεροδρόμιο της σουδανικής πρωτεύουσας. Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις η πυρκαγιά προκλήθηκε από έκρηξη σε έναν από τους κινητήρες του αεροσκάφους.

Πηγή: ethnos

Τρίτη 10 Ιουνίου 2008

Πρεμιέρα του Α380 από την Εmirates στο αεροδρόμιο JFK

Οι επιβάτες της Emirates Airline θα έχουν την ευκαιρία να βιώσουν την εμπειρία που προσφέρει το ταξίδι με το τελευταίας τεχνολογίας αεροσκάφος Α380, για πρώτη φορά την 1η Αυγούστου, όταν η αεροπορική εταιρεία ξεκινήσει την εμπορική πτήση του πρώτου Α380, με αφετηρία το Ντουμπάι και προορισμό το αεροδρόμιο JFK της Νέας Υόρκης.

Η απευθείας πτήση, συνολικής διάρκειας 14 ωρών θα είναι επίσης η πρώτη εμπορική πτήση του A380 στην αμερικανική ήπειρο.

Η Α.Μ. Σεΐχης Ahmed Βin Saeed Al Maktoum, Πρόεδρος και C.E.O. της Emirates Airline και του Ομίλου δήλωσε σχετικά: «Η Αμερική αποτελεί μια γεωγραφική περιοχή-κλειδί στα σχέδια ανάπτυξης των δρομολογών της Emirates. Χαιρόμαστε ιδιαίτερα καθώς είμαστε η πρώτη αεροπορική εταιρεία που λανσάρει εμπορικές πτήσεις με το αεροσκάφος τύπου Α380 σε αυτή την ήπειρο. Είμαστε πεπεισμένοι ότι οι πελάτες της Emirates, που ταξιδεύουν απόκαι προς τη Βόρεια Αμερική, θα χαιρετίσουν τη πρόσθετη ευρυχωρία και χωρητικότητα του A380, καθώς επίσης και τις πολυτελείς υπηρεσίες μας εν πτήσει, οι οποίες θα παράσχουν μια αρίστης ποιότητας ταξιδιωτική εμπειρία, μέχρι πρότινος συνυφασμένη μόνο με τα ιδιωτικά jets.»

Το εσωτερικό του A380 της Emirates και τα εν πτήσει ιδιαίτερα γνωρίσματά του, τα οποία ως τώρα παρέμεναν μυστικό, θα αποκαλυφθούν για πρώτη φορά, όταν η αεροπορική εταιρεία παραλάβει το πρώτο της A380 από τις εγκαταστάσεις της Airbus, στο Αμβούργο, την 28η Ιουλίου.

Με κινητήρες τύπου Engine Alliance GP7200, τα αεροσκάφη Α380 της Emirates μπορούν να διανύσουν απόσταση έως και 12.000 χιλιόμετρα, σε απολυτή επιβατική πληρότητα και να προσφέρουν περισσότερη οικονομία καυσίμων σε αναλογία επιβάτη/ χιλιόμετρο, από τα περισσότερα υβριδικά επιβατικά οχήματα. Επίσης, το A380 είναι πιο αθόρυβο, στο εσωτερικό του αεροσκάφους αλλά και έξω από αυτό, προσφέροντας, δηλαδή, περισσότερη άνεση και λιγότερη όχληση λόγω θορύβου στους επιβάτες.

Η Emirates αναμένει την παραλαβή πέντε αεροσκαφών A380 στο τρέχον οικονομικό έτος, τα οποία θα διαθέτουν 489 θέσεις, 14 στη Πρώτη, 76 στην Επιχειρηματική και 399 στηνΟικονομική κατηγορία, καθώς και δυνατότητα μεταφοράς φορτίου 13 τόνων. Μετά τη Νέα Υόρκη, τα αεροσκάφη είναι προγραμματισμένα να εκτελέσουν τα δρομολόγιατης Emirates, από το Ντουμπάι για το London Heathrow, το Σύδνεϋ και το Ώκλαντ.

H Emirates, ο μεγαλύτερος πελάτης για τα αεροσκάφη A380 superjumbo, ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα ότι θα παραλάβει το πρώτο από τα 58 αεροσκάφη τύπου A380, των οποίων η συνολική αξία, σε τρέχουσες τιμές καταλόγου, ανέρχεται στα 18,8 δισεκατομμύρια δολάρια, την 28η Ιουλίου.

H Emirates, αυτή τη στιγμή, διαθέτει ένα στόλο 116 αεροσκαφών και πετά σε 99 πόλεις, σε περισσότερες από 60 χώρες.

Πηγή: Reporter

Κυριακή 8 Ιουνίου 2008

Τεστ αντοχής σε εικονικές αερομαχίες για τα Γαλλικά Rafale

Γαλλικά Rafale ήρθαν στη Λάρισα και έκαναν τεστ αντοχής σε αερομαχίες με ελληνικά F-16. Tα Rafale είναι υποψήφια προς πώληση στην Ελλάδα. Οι δύο Υπουργοί Άμυνας, (Β. Μεϊμαράκης και ο Γάλλος ομόλογός του), υπό το βλέμμα των Ν. Σαρκοζί και Κ. Καραμανλή υπέγραψαν συμφωνία για την εκπαίδευση Ελλήνων πιλότων από Γάλλους...
Άρα θα συνεχιστεί η συνεργασία μεταξύ της Ελληνικής και της Γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Πηγή: Ημερησία

Ρυμούλκηση του πυροσβεστικού αεροσκάφους που παρουσίασε βλάβη

Σε εξέλιξη βρίσκονταν μέχρι χθες οι εργασίες ρυμούλκησης και αποκατάστασης βλάβης στο πυροσβεστικό αεροσκάφος CL215, το οποίο το βράδυ της πέμπτης παρουσίασε αδυναμία απογείωσης με ασφάλεια από τη θαλάσσια περιοχή του Παγασητικού κόλπου κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής πτήσης.

Το πυροσβεστικό αεροσκάφος CL215 είχε κάνει υδροληψία στον Παγασητικό κόλπο και ετοιμαζόταν να σηκωθεί από τη θάλασσα όταν παρουσίασε εκτροπή, δηλαδή αδυναμία απογείωσης με ασφάλεια, με αποτέλεσμα να διακοπεί η διαδικασία.

Οι πιλότοι κατηύθυναν το αεροσκάφος προς τη θαλάσσια περιοχή του αεροδρομίου της Αγχιάλου, όπου ασφαλίστηκε και για να ρυμουλκηθεί στο λιμάνι του Βόλου, όπου γερανός το ανέσυρε για να ελεγχθεί από τους μηχανικούς.

Μετά τον έλεγχο του CL215 και την αποκατάσταση της βλάβης ο γερανός θα το τοποθετήσει πάλι στη θάλασσα για να αποθαλασσωθεί και να επιστρέψει στη βάση του, στο αεροδρόμιο της Αγχιάλου.

Πηγή: e-tipos

Ο,τι πετά, φακελώνεται

Φακελωμένοι στα απροσπέλαστα αρχεία των υπηρεσιών ασφαλείας θα είναι στο εξής όσοι ταξιδεύουν αεροπορικώς από και προς χώρες της Ε.Ε. Στο προσεχές μέλλον, μάλιστα, το μέτρο θα επεκταθεί σε όλους όσοι ταξιδεύουν σε χώρες εντός της Ε.Ε., δηλαδή σε εκατομμύρια ευρωπαίων πολιτών κάθε χρόνο.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μιμούμενη την πρακτική των Αμερικανών, επιβάλλει ένα νέο ευρωπαϊκό PNR (Passenger Name Record, δηλ. φάκελος με τα προσωπικά στοιχεία του επιβάτη).

Οι αεροπορικές εταιρείες θα υποχρεούνται να καταγράφουν και να στέλνουν για αποθήκευση, 24 ώρες πριν από την πτήση, 19 προσωπικά δεδομένα για όλους τους ταξιδιώτες.

Αυτό σημαίνει ότι ευαίσθητες προσωπικές πληροφορίες για κάθε Ελληνα που ταξιδεύει, είτε προς χώρες της Ε.Ε., είτε προς τις ΗΠΑ, είτε προς τρίτες χώρες, θα καταγράφονται σε τεράστιους υπολογιστές και θα αξιολογούνται από εκπαιδευμένους αστυνομικούς, πριν αυτός μπει στο αεροπλάνο. Σε περίπτωση που κάτι πάει... στραβά και θεωρηθεί «ύποπτος» ή «επικίνδυνος» εγκληματίας, απλά θα οδηγείται στη φυλακή...

**Συγκεκριμένα θα φακελώνονται το όνομα, η διεύθυνση, τα e-mails των επιβατών, το είδος των αποσκευών, ο τρόπος έκδοσης - πληρωμής του εισιτηρίου και πληροφορίες αγνώστου περιεχομένου, υπό τον τίτλο «γενικές παρατηρήσεις»!

**Κάθε χώρα θα κρατάει σε ειδικά αρχεία τα στοιχεία αυτά τουλάχιστον 13 χρόνια. Οι αστυνομικές αρχές και οι μυστικές υπηρεσίες θα έχουν άμεση πρόσβαση σε αυτά, με ένα απλό αίτημα. Υποχρεούνται, μάλιστα, να τα αποστείλουν σε όποια άλλη χώρα τα ζητήσει, επικαλούμενη έρευνα ή δίωξη αδικημάτων που σχετίζονται με την τρομοκρατία και το οργανωμένο έγκλημα.

**Τα δεδομένα θα συνοδεύονται με ειδικές αναλύσεις των υπηρεσιών ασφαλείας για την επικινδυνότητα του προσώπου που ταξιδεύει.

Πηγή: Ελευθεροτυπία

Σάββατο 7 Ιουνίου 2008

Σώοι οι δυο χειριστές του Φάντομ

Σώοι είναι και οι δυο χειριστές του διθέσιου φωτογραφικού Φάντομ της Πολεμικής Αεροπορίας, το οποίο χθες το πρωί στη διάρκεια αναγκαστικής προσγείωσης στο αεροδρόμιο της Σαντορίνης, ξέφυγε από τον διάδρομο και τυλίχτηκε στις φλόγες, λόγω βλάβης στο σύστημα υδραυλικών.

Οι χειριστές βγήκαν γρήγορα από το αεροσκάφος πριν εκδηλωθεί πυρκαγιά. Το διθέσιο RF4 έχει υποστεί πολύ σοβαρές ζημιές. Το αεροσκάφος είχε απογειωθεί από την 110 Πτέρυγα Μάχης για να συμμετάσχει στη ναυτική άσκηση "Καταιγίδα" που διεξάγεται αυτές τις μέρες στο Αιγαίο.

Οι χειριστές του διθέσιου, για καθαρά προληπτικούς λόγους, μεταφέρθηκανστο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, ενώ επιτροπή εμπειρογνωμόνων διερευνά τα αίτια του συμβάντος.

Πηγή: Daynews

Πέμπτη 5 Ιουνίου 2008

Πρεμιέρα για την πτήση Αγ. Πετρούπολη - Ζάκυνθος

Χθες το πρωί, έφτασε στη Ζάκυνθο η πρώτη πτήση από την Αγ. Πετρούπολη, με το Boing 737/500 να μεταφέρει 117 Ρώσους τουρίστες.
Όπως δήλωσε ο τουριστικός πράκτορας, κ. Τάσος Μποτώνης, στο παρελθόν ερχόταν τουρίστες από τη Μόσχα, όμως τώρα στο “χορό” μπήκε και η περιοχή της Αγ. Πετρούπολης.

Μετά από πολύχρονες προσπάθειες, η πτήση έγινε πραγματικότητα. Αξίζει να σημειωθεί ότι θα πραγματοποιείται κάθε δευτέρα.

Πηγή: Ημέρα της Ζακύνθου

Τετάρτη 4 Ιουνίου 2008

Διεθνές Συνέδριο Μετεωρολογίας, Κλιματολογίας και Φυσικής της Ατμόσφαιρας

Ο Τομέας Μετεωρολογίας - Κλιματολογίας του Τμήματος Γεωλογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την Ελληνική Μετεωρολογική Εταιρία (ΕΜΤΕ), διοργάνωσαν το 9ο Συνέδριο Μετεωρολογίας - Κλιματολογίας και Φυσικής της Ατμόσφαιρας, από 28 Μαΐου έως και 31 Μαΐου 2008, στο Αμφιθέατρο «Β. Κυριαζόπουλος» του Μετεωροσκοπείου του Α.Π.Θ.

Η Επίσημη Τελετή Έναρξης του Συνεδρίου έγινε την Τετάρτη 28 Μαΐου 2008, στην Αίθουσα Τελετών του κτηρίου Διοίκησης «Κ. Καραθεοδωρή».

Το συνέδριο απευθυνόταν σε μετεωρολόγους, κλιματολόγους, και άλλους ειδικούς επιστήμονες από διάφορες χώρες, οι οποίοι ασχολούνται με την έρευνα σε θέματα των επιστημών της Γης και της Ατμόσφαιρας.

Στόχος του Συνεδρίου ήταν να ενημερώσει την επιστημονική κοινότητα, τους αρμόδιους φορείς αλλά και τους νέους ερευνητές για τις πρόσφατες εξελίξεις σε θέματα των επιστημών της Ατμόσφαιρας. Επίσης, να αναδείξει τη σημασία των νέων μεθοδολογιών που εφαρμόζονται στη Μετεωρολογία, στην Κλιματολογία και στη Φυσική της Ατμόσφαιρας και την ανάγκη της διεπιστημονικής συνεργασίας για μια πιο ολοκληρωμένη μελέτη του καιρού και του κλίματος.

Δόθηκε έμφαση σε επιστημονικά θέματα αιχμής όπως η κλιματική αλλαγή, η ποιότητα του αέρα και οι μελλοντικές εκτιμήσεις για την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.

Τέλος, η οργάνωση ήταν καλή και η συμμετοχή ικανοποιητική.

Τρίτη 3 Ιουνίου 2008

Αντεπίθεση «4» στον Σαρκοζί για να πάρουμε Eurofighter (Γιουροφάιτερ)

«Απογειώνονται» οι διεθνείς πολιτικές ίντριγκες και πιέσεις με στόχο τα εξοπλιστικά της Ελλάδας. Τέσσερα διεθνή ισχυρά στρατόπεδα ξεκίνησαν ήδη, και τους επόμενους μήνες θα χρησιμοποιήσουν όλες τις δυνάμεις τους για να κατακτήσουν την αγορά της λεωφόρου Μεσογείων.

Πρόεδρο-πωλητή» αποκαλούν τον Σαρκοζί, Γερμανοί αξιωματούχοι
Πρώτος στόχος, τα νέα μαχητικά αεροσκάφη. Η πολιτική Σαρκοζί -«πρόεδρο-πωλητή» όπως τον αποκαλούν Γερμανοί αξιωματούχοι- ανάγκασε τις ηγεσίες Γερμανίας, Αγγλίας, Ισπανίας και Ιταλίας να αφυπνιστούν και να ασκήσουν πολιτικές πιέσεις προς την κυβέρνηση Καραμανλή για επιλογή τού Eurofighter (Γιουροφάιτερ).

Πολιορκούν Καραμανλή
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η Γερμανίδα καγκελάριος και οι πρωθυπουργοί της Ιταλίας, της Ισπανίας και της Αγγλίας, στο περιθώριο της συνόδου κορυφής της Ε.Ε. που θα γίνει μέσα στον μήνα, θα συναντηθούν με τον Ελληνα πρωθυπουργό και θα συζητήσουν τα πολιτικά και στρατιωτικά οφέλη της Ελλάδας από πιθανή προμήθεια των Γιουροφάιτερ. Ενα από αυτά ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια της έκθεσης στο Βερολίνο, από εκπρόσωπο της εταιρείας EADS, που είπε ότι «αν η Ελλάδα θέλει, μπορεί ακόμα και να μετάσχει ως εταίρος στην κοινοπραξία των χωρών στη νέα έκδοση του Γιουροφάιτερ, με σημαντικά πολιτικά και οικονομικά οφέλη».

Στο δίπλα στρατόπεδο, αυτό των Αμερικανών, οι πιέσεις ασκούνται σε μια δική τους λογική, που θέλει το νέο μαχητικό της Ελλάδας να είναι το F-35, το οποίο ακόμα βρίσκεται «στα χαρτιά« και, κατά τα δικά τους λεγόμενα, είναι το αεροσκάφος πέμπτης γενιάς. Κρυμμένη καλά πίσω από αυτήν την πολιτική είναι η προμήθεια άλλων 20 ή 30 F-16, που θα καλύψουν την ελληνική αεροπορία μέχρι το 2018, όπου, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς, θα είναι διαθέσιμο προς παράδοση το νέο αμερικανικό μαχητικό.

Στο γαλλικό στρατόπεδο, τα πράγματα είναι απλά: την πώληση τόσο των νέων μαχητικών όσο και των φρεγατών έχει αναλάβει προσωπικά ο Γάλλος πρόεδρος και αναμένεται να τα βάλει στο τραπέζι των πολιτικών του διαπραγματεύσεων κατά την επίσκεψή του στην Ελλάδα, στις 6 του μήνα. Ο κ. Σαρκοζί, σύμφωνα με πληροφορίες, θα προσπαθήσει να τα πάρει και τα δύο, παρέχοντας ως αντάλλαγμα την πλήρη πολιτική υποστήριξη της Ελλάδας στα διεθνή θέματα και στην Ε.Ε.

Τέλος, στο στρατόπεδο των Σουηδών έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια ενημέρωσης προς κάθε κατεύθυνση, ότι το μαχητικό τους δεν είναι μόνο το πιο φθηνό σε κόστος αγοράς, αλλά και με το μικρότερο κόστος ανά ώρα πτήσεων, κάτι που, πάντα κατά τους Σουηδούς, «θα μειώσει πάρα πολύ το κόστος των καθημερινών αναχαιτίσεων στο Αιγαίο, που "γονατίζει" την ελληνική οικονομία».

Πηγή: Ελευθεροτυπία

Δευτέρα 2 Ιουνίου 2008

Δύο αεροπορικά δυστυχήματα στην Ιταλία

Τέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν χθες το απόγευμα όταν ένα μικρό αεροσκάφος συνετρίβη στη βόρεια Ιταλία, όπως έγινε γνωστό από την τοπική πυροσβεστική υπηρεσία.

Σύμφωνα με το πρακτορείο Ansa το δυστύχημα σημειώθηκε στην περιοχή του Τρεντίνο γύρω στις 17:30 (ώρα Ελλάδας).

Λίγη ώρα νωρίτερα ένα στρατιωτικό ελικόπτερο κατέπεσε σε λίμνη, στα περίχωρα της Ρώμης, με αποτέλεσμα να σκοτωθεί ένα μέλος του πληρώματός του.

Πηγή: Ημερησία