
Την ύπαρξη της επιστολής αποκάλυψε χτες από τη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος της Oμοσπονδίας Συλλόγων Υπαλλήλων Πολιτικής Αεροπορίας (OΣΥΠΑ), Βασίλης Αλεβιζόπουλος, ο οποίος εκτίμησε ότι το γερμανικό σχέδιο είναι απόλυτα συνυφασμένο με την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ενωσης να ενοποιήσει από το 2012 τους εθνικούς εναέριους χώρους των 27 κρατών - μελών στο πεδίο των υπερπτήσεων. Στο σχεδιασμό είναι να δημιουργηθούν μόλις τέσσερα κέντρα διαχείρισης αυτού του ενιαίου ευρωπαϊκού εναέριου χώρου -το κέντρο που αφορά την Ελλάδα θα βρίσκεται στην Ιταλία- και ενδεχομένως να παραχωρηθούν σε ιδιώτες τα δικαιώματα των επιμέρους κρατών. Ως γνωστόν, ένα αεροπλάνο που περνάει από τον εναέριο χώρο μιας χώρας που βρίσκεται εντός του δρομολογίου του πληρώνει δικαιώματα διέλευσης στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Το σκεπτικό των ιδιωτών είναι ότι μπορούν να εγγυηθούν ένα μίνιμουμ εσόδων στο κράτος και εν συνεχεία να αναλάβουν οι ίδιοι την προέλκυση περισσότερων δρομολογίων μέσω των αεροδιαδρόμων που βρίσκονται πάνω από την Ελλάδα. Σύμφωνα με τον κ. Αλεβιζόπουλο, το ζήτημα για την Ελλάδα είναι εθνικής σημασίας, υπό την έννοια ότι αν η χώρα μας παραχωρήσει σε ιδιώτες τα δικαιώματα του εναερίου χώρου, δε θα μπορεί σε κάποια στιγμή κρίσης να τον διαχειριστεί κατά το δοκούν.
Από την πλευρά του υπουργείου Μεταφορών σχολιάζουν ότι ισχύουν οι δηλώσεις του κ. Χατζηδάκη ότι «η ΥΠΑ είναι και θα παραμείνει δημόσια υπηρεσία».
Πηγή: Αγγελιοφόρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου