Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2007

Ηλιακό αεροπλάνο κατασκευάζεται από Ελβετούς

Με το άνοιγμα των φτερών του να φτάνει τα 61 μέτρα, όσο δηλαδή και ενός Airbus Α-340 και με ένα σύστημα πτερυγίων συνολικής επιφανείας 250 τετραγωνικών μέτρων επενδυμένων με φωτοβολταϊκές επιφάνειες, ένα ηλιακό αεροπλάνο που κατασκευάζεται από Ελβετούς, θα πραγματοποιήσει την πρώτη επανδρωμένη πτήση του το φθινόπωρο του 2008.

Το Solar Impulse, που ζυγίζει 1,5 τόνο, θα ανυψωθεί στον αέρα με τη βοήθεια δύο ηλεκτροκινητήρων των 15 kW. Το πρωτότυπο αυτό αεροσκάφος είναι πνευματικό τέκνο του Μπερτράν Πικάρ (εγγονού του Ογκύστ Πικάρ, δημιουργού του βαθυσκάφους), ο οποίος το αναπτύσσει με τη σύμπραξη της Ομοσπονδιακής Πολυτεχνικής Σχολής της Λοζάνης.

Πτήση 36 ωρών

Η ολοκλήρωση του ηλιακού αεροσκάφους συντελείται αυτή την περίοδο στη βόρεια Ελβετία και, εάν η δοκιμαστική του πτήση ολοκληρωθεί με επιτυχία, το επόμενο βήμα θα είναι να πραγματοποιήσει μια πτήση διάρκειας 36 ωρών το 2009 με πιλότο τον Μπ. Πικάρ, που το 1999 μαζί με τον Μπ. Τζόουνς έκαναν το γύρο της Γης με αερόστατο χωρίς καμία στάση καλύπτοντας απόσταση 42.810 χλμ. μέσα σε 19 ημέρες.

Οπως δήλωσε ο Πικάρ, τα πρώτα μέτρα της πτήσης ακριβώς επάνω από το αεροδιάδρομο θα σηματοδοτήσουν τη «στιγμή της αλήθειας» μετά από σχεδόν δύο χρόνια προσομοιώσεων σε υπολογιστές. Μια από τις μεγάλες προκλήσεις για την πτήση του ηλιακού αεροσκάφους είναι το πώς θα αποθηκεύσει αρκετή ενέργεια από το φωτοβολταϊκό του σύστημα, προκειμένου να συνεχίσει την πτήση του και κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Δυσκολίες
Αν και ανάλογες πτήσεις έχουν πραγματοποιηθεί δίχως χειριστές, οι δυσκολίες μεγαλώνουν όταν προστεθεί το μέγεθος και το βάρος ενός πιλότου εν πτήση. Το πρόγραμμα, κόστους 70 εκατ. ευρώ, αποσκοπεί στην επανάληψη του άθλου Τσαρλς Λίντμπεργκ που το 1927 πραγματοποίησε την πρώτη ατομική υπερατλαντική πτήση.

Περίπου 150 ειδικοί από έξι χώρες συμμετέχουν στο σχεδιασμό του ηλιακού αεροσκάφους, το οποίο αναμένεται για να σπάσει νέο ρεκόρ στην αεροδυναμική, τα συστήματα ελέγχου, την ενεργειακή απόδοση τα υλικά και τη δομή τους.

Το Solar Impulse είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να έχει αυτονομία πτήσης τεσσάρων ή πέντε ημερών με ταχύτητα 100 χιλιομέτρων την ώρα, ταξιδεύοντας σε ύψος ως 12.000 μέτρων την ημέρα για να εκμεταλλεύεται την ηλιακή ακτινοβολία και 3.000 έως 4.000 μέτρων τη νύχτα.

Πηγή: Ημερησία

Δεν υπάρχουν σχόλια: