Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2008

Μέχρι και στον Καναδά μπορούν τα υδροπλάνα, στην Ελλάδα όχι

Εδώ και 3 χρόνια δεν έχει καταφέρει να βρει χώρο στον Πειραιά για τη βάση των υδροπλάνων. Ο λόγος για την AirSeaLines που θέλει να δημιουργήσει την κεντρική της βάση, διότι χωρίς αυτήν, η επιβίωση της επένδυσης είναι αμφίβολη, καθώς δεν μπορούν να συνδυαστούν επιχειρησιακά τα δρομολόγια που πραγματοποιεί στο Αιγαίο με εκείνα στο Ιόνιο.

Πέρυσι, η εταιρεία λειτούργησε (απουσία άλλης λύσης) έχοντας βάση στο λιμάνι Λαυρίου, η οποία εξελίχθηκε σε «φιάσκο» καθώς συχνά οι πτήσεις ματαιώνονταν επειδή το συγκεκριμένο λιμάνι είναι ευάλωτο στους ανέμους. Ετσι, άλλοτε πτήσεις ακυρώνονταν ή κατευθύνονταν για να προσγειωθούν στο αεροδρόμιο των Σπάτων (τα υδροπλάνα διαθέτουν επίσης τροχούς, ώστε να προσγειώνονται σε κανονικό διάδρομο αεροδρομίου).

Η AirSeaLines οδηγήθηκε εξ ανάγκης στη λύση του Λαυρίου, αφού δεν κατάφερε να πείσει τους αρμόδιους να της επιτρέψουν να πετούν τα υδροπλάνα από το λιμάνι του Πειραιά. «Οι αρμόδιοι είχαν ενδοιασμούς μήπως δημιουργηθούν προβλήματα στο λιμάνι του Πειραιά από τις πτήσεις των υδροπλάνων.

Στον Καναδά, ωστόσο, αυτά τα θέματα είναι λυμένα», λέει ο St. Earle, πρόεδρος της μητρικής AirSeaLines Canada Ltt. «Το λιμάνι του Βανκούβερ είναι το μεγαλύτερο της δυτικής ακτής της Βόρειας Αμερικής κι ένα από τα πιο πολυσύχναστα του κόσμου. Κάθε μέρα μπαίνουν και βγαίνουν σε αυτό εκατοντάδες φορτηγά πλοία, δεξαμενόπλοια, πλοία ακτοπλοΐας, κρουαζιερόπλοια, γιοτ, αλιευτικά. Και επιπλέον πραγματοποιούνται κάθε χρόνο 15.000 πτήσεις υδροπλάνων χωρίς κανένα πρόβλημα.

Μετά το «φιάσκο» του Λαυρίου, η AirSeaLines αναζητά και πάλι χώρο. Αυτή τη φορά στο Τροκαντερό (Φάληρο), δίπλα στο χώρο όπου βρίσκεται δεμένο το θωρηκτό «Αβέρωφ». Η έκταση ανήκει στην Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης (ΕΤΑ) κι έχει επινοικιασθεί στο Πολεμικό Ναυτικό για να δημιουργηθεί μουσείο ναυτικής εκπαίδευσης.

Οι επικεφαλής της εταιρείας εξασφάλισαν τη συγκατάθεση του Π.Ν. να χρησιμοποιήσουν τμήμα του χώρου, με την προϋπόθεση ότι θα συμφωνούσε η Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης (ΕΤΑ), καθώς η έκταση ανήκει στον ΕΟΤ. Πρακτικά, το θέμα ξανακολλάει καθώς απαιτείται νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), ώστε να επιτρέπεται η λειτουργία υδροπλάνων στην εν λόγω έκταση.

Πηγή: enet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: