Δευτέρα 21 Ιουλίου 2008

Μία στις είκοσι πτήσεις στην Ευρώπη αντιμετωπίζει κάποια βλάβη, η οποία χρειάζεται προσοχή, ενώ πολλοί πιλότοι παρότι εντοπίζουν βλάβες στα σκάφη τους δεν τις αναφέρουν εγκαίρως.

Αυτά είναι τα πορίσματα της τελευταίας έκθεσης του Διεθνούς Οργανισμού Μηχανικών Αεροσκαφών (ΑΕΙ) η οποία βασίστηκε σε εξέταση των σημειωματάριων βλαβών 3.000 πτήσεων. Συγκεκριμένα, κατά μέσο όρο το 80 με 90 τοις εκατό των βλαβών έγινε γνωστό αφότου ο πιλότος είχε επιστρέψει στη βάση του ή αφού το αεροπλάνο δεν είχε άλλο δρομολόγιο να εκτελέσει.

Η καθυστερημένη αναφορά από πλευράς των πιλότων έχει ως αποτέλεσμα πολλά αεροπλάνα ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών να απογειώνονται παρ ότι έχουν διάφορες μικροβλάβες, οι οποίες υπό συνθήκες μπορεί να αποβούν μοιραίες.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα αεροπλάνα μπορούν να πετάξουν με αρκετές βλάβες και να μην υπάρξει απολύτως κανένα πρόβλημα, όμως αυτό που θέλουν να υποδείξουν οι μηχανικοί είναι ότι αν οι βλάβες δεν αναφέρονται εγκαίρως, τότε δεν μπορούν να ληφθούν όλα τα επιπλέον μέτρα προφύλαξης. Μάλιστα η έκθεση αναφέρει την τραγωδία της «ΗΕLΙΟS» ως παράδειγμα του πώς ένα μικρό πρόβλημα στο σύστημα κλιματισμού, το οποίο δεν ανέφερε εγκαίρως ο πιλότος, κόστισε τη ζωή σε 121 ανθρώπους.

Πορίσματα
Τα πορίσματα της έκθεσης του Διεθνούς Οργανισμού των Μηχανικών Αεροσκαφών (ΑΕΙ), βασίστηκαν σε στοιχεία που συγκεντρώθηκαν ύστερα από την εξέταση των σημειωματάριων που κρατούν οι εταιρείες για τις βλάβες που εμφανίζουν τα αεροσκάφη τους και αφορούν πτήσεις από και προς τη Μεγάλη Βρετανία.

Στα σημειωματάρια αυτά καταγράφεται το ποιες είναι οι βλάβες και πότε αυτές αναφέρθηκαν από τους πιλότους. Μηχανικοί εξέτασαν 40 τέτοια σημειωματάρια, τα οποία περιείχαν πληροφορίες για 3.000 πτήσεις και παρατήρησαν ότι το 90% των βλαβών αναφέρονται ύστερα από την επιστροφή του αεροπλάνου στη βάση του ή όταν αυτό έχει ολοκληρώσει τα δρομολόγιά του.

Ο ΑΕΙ δεσμεύθηκε ότι τα ακριβή στοιχεία των πτήσεων δεν θα δοθούν στη δημοσιότητα, καθώς οι μηχανικοί που συμμετείχαν στη συλλογή των πληροφοριών πιθανότατα θα χάσουν τη θέση τους.

Πηγή: Εθνος

Δεν υπάρχουν σχόλια: