Κυριακή 6 Ιουλίου 2008

Ενοποιούνται τα ευρωπαϊκά FIR

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο του προγράμματος για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό, προσπαθεί να μειώσει το λειτουργικό κόστος των αερομεταφορέων και τη συμμετοχή της πολιτικής αεροπορίας σε ρύπους, προσφέροντας ταυτόχρονα περισσότερη ασφάλεια στις πτήσεις. Όλα αυτά μετά το 2012, όταν αναδιαταχθεί σε λειτουργικά τμήματα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας ο εναέριος χώρος (FIR) της Ευρώπης. Σύμφωνα με μελέτη βιωσιμότητας που έγινε από κοινού από την Ελλάδα, την Κύπρο, τη Μάλτα και την Ιταλία -οι οποίες σε συνεργασία με την Τυνησία, την Αίγυπτο και την Αλβανία θα ενοποιήσουν για σκοπούς ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας τα FIR τους- τα οφέλη για τους αερομεταφορείς που πετούν σε αυτή την περιοχή θα είναι τεράστια. Μόνο από την αναδιάρθρωση των αεροδιαδρόμων θα κερδίζουν 1,7 εκ. ναυτικά μίλια (2,8 εκ. km) που σημαίνει ότι: με τιμές πετρελαίου του 2007 (έκτοτε έχουν αυξηθεί 50%), οι αεροπορικές εταιρείες θα γλιτώνουν για ένα μήνα συνολικά 29 χιλιάδες τόνους καυσίμων, δηλαδή 14,5 εκ. ευρώ. Μεγάλα τα οφέλη και για το περιβάλλον, αφού δεν θα εκπέμπονται 91 χιλ. τόνοι διοξειδίου του άνθρακα, οι οποίοι εάν επωλούντο στο χρηματιστήριο ρύπων θα επέφεραν εισόδημα 2 εκ. ευρώ. Περαιτέρω μείωση του κόστους θα υπάρξει από τη συρρίκνωση των δρομολογίων. Για παράδειγμα, για μία πτήση από τη Λάρνακα στο Δουβλίνο ο αερομεταφορέας θα κερδίζει 12 λεπτά! Όλα αυτά συζητήθηκαν χθες στην Αθήνα στο πλαίσιο σύσκεψης των διευθυντών Πολιτικής Αεροπορίας των χωρών που θα συμμετέχουν στο Μεσογειακό λειτουργικό τμήμα του ευρωπαϊκού FIR, το λεγόμενο Blue Med. Σε πρώτη φάση τα λειτουργικά τμήματα του ευρωπαϊκού FIR θα μειωθούν σε 10-15, εκ των οποίων ένα το Blue Med, που κανονικώς εχόντων των πραγμάτων θα λειτουργήσει το 2012. Τον προσεχή Οκτώβρη οι Υπουργοί Μεταφορών των χωρών του Blue Med θα υπογράψουν σχετικό σύμφωνο στη Ρώμη, το οποίο θα υποβληθεί στην Κομισιόν για έγκριση. Τα Κέντρα Ελέγχου Πτήσεων των χωρών μελών θα διατηρήσουν τα εθνικά τους Κέντρα Ελέγχου Πτήσεων, αλλά θα συνεργάζονται μεταξύ τους ώστε να διαμορφώσουν ένα «εικονικό σύστημα ελέγχου» με στόχο τα αεροσκάφη να τα αναγνωρίζουν ως ένα.

Πηγή: Πολίτης Online

Δεν υπάρχουν σχόλια: