Σάββατο 19 Απριλίου 2008

Έρχονται τα "πράσινα" αεροπλάνα

Σήμερα τα αεροπλάνα είναι τόσο ασφαλή που σπανιότατα κάποιος κυβερνήτης τους θα αντιμετωπίσει μία δυνητικά επικίνδυνη κατάσταση. Οι αυτόματοι πιλότοι λειτουργούν τόσο άρτια ενώ τα συστήματα πλοήγησης έχουν εξελιχθεί τόσο ώστε οι προσγειώσεις μπορούν να έχουν ακρίβεια.

Το μόνο που ανησυχεί τις αεροπορικές είναι τα καύσιμα των αεροσκαφών που αποτελούν και το μεγαλύτερο έξοδο. Η πολιτική αεροπορία ευθύνεται για το 2% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Και το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί δραματικά, καθώς πληθαίνουν και τα αεροπορικά ταξίδια.

Η λύση στο πρόβλημα ακούει στην κατασκευή πιο φιλικών προς το περιβάλλον αεροσκαφών, η μείωση του βάρους τους, η βελτίωση της απόδοσης των κινητήρων και εν τέλει η μείωση του λειτουργικού κόστους και των ρύπων. Το ολοκαίνουργιο Boeing 787, που αναμένεται να παραδοθεί στις αεροπορικές εταιρείες του χρόνου, θα είναι κατασκευασμένο κατά 50% από οργανικές ίνες, ενώ το Β777 είχε μόλις 12% τέτοια υλικά. Το μεγάλο προτέρημα των ανθρακικών ινών είναι ότι είναι κατά 20% ελαφρύτερες από το αλουμίνιο. Η Boeing πιστεύει ότι τα αεροσκάφη με μεγαλύτερο ποσοστό συνθετικών υλικών θα έχουν σημαντικά μικρότερο κόστος συντήρησης .

Στο εγγύς μέλλον θα δούμε μία πραγματική επανάσταση στην κατασκευή κινητήρων, οι οποίοι θα αποκτήσουν ειδικούς μηχανισμούς για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, του θορύβου και των ρύπων.

Μακροπροθέσμως, μπορεί να δούμε και αλλαγή στα καύσιμα που χρησιμοποιούνται στα αεροσκάφη. Ηδη οι επιστήμονες αναζητούν ένα είδος αιθανόλης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα αεροπλάνα.

Πηγή: Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια: