Πέμπτη 8 Μαΐου 2008

Ναύλα - πτήσεις και τρύπιες διαφημίσεις

Έρευνα της Ε.Ε. κατέδειξε ότι από 447 ιστοσελίδες αεροπορικών εταιρειών σε 15 χώρες, οι 226 περιείχαν παραπλανητικά στοιχεία σε σχέση με τις τιμές των εισιτηρίων.

Σε ασυναγώνιστες τιμές διατείνονται ότι πωλούν εισιτήρια οι αεροπορικές εταιρείες. Μόνο που όταν πας να κλείσεις θέση, διαπιστώνεις πως τέτοια εισιτήρια, είτε δεν υπάρχουν, είτε έχουν εξαντληθεί! Ο λόγος είναι απλός. Σε αυτά δεν περιλαμβάνονται οι φόροι και τα τέλη εξυπηρέτησης αεροδρομίων, οι επίναυλοι καυσίμων και άλλες καλά κρυμμένες δαπάνες που αναφέρονται στα ψιλά γράμματα των διαφημίσεων ή στην τελευταία σελίδα της κράτησης στο διαδίκτυο. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, η τελική τιμή είναι διπλάσια λόγω των φόρων και λοιπών χρεώσεων. Και πλέον, είτε διερευνάς κι άλλες εταιρείες που διαθέτουν τα ίδια δρομολόγια πριν δώσεις τον αριθμό της κάρτας σου για να κάνεις κράτηση, είτε συγκρίνεις το προϊόν που πωλεί η κάθε εταιρεία και την εξυπηρέτησή της χωρίς να ενδιαφέρεσαι για την τιμή. Είτε μετανιώνεις και πατάς cancel, μεταθέτοντας το ταξίδι για μια άλλη φορά...

Στις εξευτελιστικά χαμηλές τιμές που διαφημίζουν ορισμένες αεροπορικές εταιρείες για τους ναύλους τους, μπορεί να διατίθενται μόνο 2 ή 3 εισιτήρια. Τα οποία θα πάρουν κάποιοι τυχεροί που απλώς θα τύχει να κάνουν κλικ την κατάλληλη στιγμή, στιγμή που ουδείς γνωρίζει. Ουσιαστικά σε αυτές τις περιπτώσεις οι διαφημίσεις δεν είναι παρά ο κράχτης των εταιρειών για να πάρουν επιβατική κίνηση.

Στην τελευταία της έρευνα (τέλη Σεπτεμβρίου 2007 σε 15 χώρες μέλη) για τις παραπλανητικές διαφημίσεις και τις αθέμιτες πρακτικές στην ηλεκτρονική πώληση αεροπορικών εισιτηρίων, η Ε.Ε. διαπίστωσε ότι οι μισές ιστοσελίδες αεροπορικών εταιρειών (οι κυριότερες αεροπορικές εταιρείες των χωρών αυτών) και τουριστικών γραφείων που διερευνήθηκαν, περιείχαν παραπλανητικά στοιχεία σε σχέση με τις τιμές των εισιτηρίων, κυρίως στο πλαίσιο των διαφημίσεων των προσφορών τους. Συγκεκριμένα, ερευνήθηκαν 447 ιστοσελίδες, εκ των οποίων στις 226 βρέθηκαν ανακρίβειες και παραπλανητικά στοιχεία. Η συχνότερη πλάνη των εταιρειών είναι η αναφορά μιας δελεαστικής τιμής εισιτηρίου, στην οποία δεν περιλαμβάνονται οι φόροι αεροδρομίου ή οι άλλες πιθανές χρεώσεις (έξοδα φακέλου κ.λ.π.). Επιπλέον, οι αεροπορικές εταιρείες και τα ταξιδιωτικά γραφεία, τις περισσότερες φορές δεν διευκρινίζουν ότι οι προσφορές τους ισχύουν για περιορισμένο αριθμό εισιτηρίων, ούτε τη χρονική διάρκεια των μειωμένων τιμών που διαθέτουν, καθώς επίσης και την ακριβή διαδρομή, εάν δηλαδή αποτελείται από πτήσεις με ανταπόκριση. Τότε η Ε.Ε. έδωσε στις εταιρείες που παρανομούσαν προθεσμία τεσσάρων μηνών για να λάβουν διορθωτικά μέτρα, χωρίς να αποκαλύψει την ταυτότητά τους. Αναμένεται λίαν συντόμως η νέα έρευνα της Κομισιόν για τις τιμές των εισιτηρίων και σε περίπτωση που υπάρχουν εταιρείες που δεν συμμορφώθηκαν, είτε θα κλείσουν οι δικτυακοί τους τόποι, είτε θα τους επιβληθεί πρόστιμο.

Πηγή: Πολίτης

Δεν υπάρχουν σχόλια: